Ga naar inhoud

Easy CDCreator en LiteOn-brander!


Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe LiteOn-brander wordt niet herkend (typenr LTR 40125R). Dwz..WEL in de verkenner, maar niet door brandsoftware EasyCdCreator 5.1 (basic versie, niet de platina). In de system tray verschijnt het icoontje Direct CD, met een rode streep erdoor heen en de melding dat de recorder niet herkend wordt. Op de Roxio-site heb ik gekeken of de brander wel ondersteund is, wat wel zo is. Ik kan natuurlijk Nero gaan gebruiken, maar wil Easy CD Creator. Wie heeft tips? ps. Systeeminfo: AMD Athlon XP2000/512DDR/60GB HD/LiteOnDVD (brander zit on sec. master).
Link naar reactie
Hallo, Misschien is dit een volledig overbodig antwoord maar ik moest vorig jaar de nieuwste update's installeren voordat mijn brander werd herkend. Als je dat al hebt gedaan, ook de zogenaamde XP-updates, ook al draai je niet met XP, dan weet ik het niet. Bij mij ging het vorig jaar met een Acer brander wel goed op die manier en van iemand anders weet ik dat die, hoewel hij met WinME draait, wel de XP update(s) moest installeren. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd meer wat voor brander dat was. Succes.
Link naar reactie
[quote:dc10236502="Jonge Rot"]Hallo, Misschien is dit een volledig overbodig antwoord maar ik moest vorig jaar de nieuwste update's installeren voordat mijn brander werd herkend. Als je dat al hebt gedaan, ook de zogenaamde XP-updates, ook al draai je niet met XP, dan weet ik het niet. Bij mij ging het vorig jaar met een Acer brander wel goed op die manier en van iemand anders weet ik dat die, hoewel hij met WinME draait, wel de XP update(s) moest installeren. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd meer wat voor brander dat was. Succes.[/quote:dc10236502] dat vind ik wel een heel vreemd verhaal; drivers voor XP gebruiken om de compatibiliteit te garanderen met ME... maar het zou idd kunnen. de LTR 40125R is volgens mij de nieuwste Liteon brander, dus het zou evt kunnen.
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden! Op de liteon site staat als antwoord op een niet herkende brander dat aanbevolen wordt om de origineel meegleverde software (in mijn geval Nero) te gebruiken. Die werkt wel (heb ik getest en netjes gedeinstalleerd)..maar kwil graag EasyCdCreator5.1 draaien. Zijn er mensen die weten of een pure update van Basic naar Platina ook het niet herkennen van de brander verhelpt? Of is deze upgrade puur bedoelt voor wat extra progjes, zoals hoesjes maken? De drivers voor XP werken niet. Ik krijg de melding dat ik een ander OS heb, nl ME. Op de liteon-site heb ik gekeken naar updates. Ik kan zowel firmware als drivers downloaden. Drivers heb ik al de meest recente geinstald bij het installeren van de Lite-on. Wat houdt firmware in? Het gedownloade pakketje voor mijn type brander is een halve meg groot, met als waarschuwing dat ik niet meer terug kan. Uitleg?? Dank, Esther.
Link naar reactie
[quote:ac2606cb1c="EstherR@zonnet.nl"]Bedankt voor de antwoorden! Op de liteon site staat als antwoord op een niet herkende brander dat aanbevolen wordt om de origineel meegleverde software (in mijn geval Nero) te gebruiken. Die werkt wel (heb ik getest en netjes gedeinstalleerd)..maar kwil graag EasyCdCreator5.1 draaien. Zijn er mensen die weten of een pure update van Basic naar Platina ook het niet herkennen van de brander verhelpt? Of is deze upgrade puur bedoelt voor wat extra progjes, zoals hoesjes maken? De drivers voor XP werken niet. Ik krijg de melding dat ik een ander OS heb, nl ME. Op de liteon-site heb ik gekeken naar updates. Ik kan zowel firmware als drivers downloaden. Drivers heb ik al de meest recente geinstald bij het installeren van de Lite-on. Wat houdt firmware in? Het gedownloade pakketje voor mijn type brander is een halve meg groot, met als waarschuwing dat ik niet meer terug kan. Uitleg?? Dank, Esther.[/quote:ac2606cb1c] idd de platinum versie zal wat meer extra programmas hebben, maar heb je al geprobeerd easy cd creator te upgraden??? ze geven aan he, dat je 5.1 + de upgrade moet hebben voordat het programma werkt met de brander. probeer dat nou eerst eens....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...