Ga naar inhoud

HELP !!! Pineaccle studio 7 probleem met digitaleFILM camera


Aanbevolen berichten

Hoihoi, Heb een Dv digitale camera gekocht, daar moest software bij daar moest een dv pci kaart bij en 20gb hard disk en 256 gb geheugen kortom voor bijna 1000,- gulden aan spullen m'n vaders PC geupdate en krijg nog steeds in de software(pineaccle studio 7 te zien; "de maximale data rate van station P ligt onder de benodigde 4000 kb/sec" Station P is m'n Harddisk 20 GB !! Wat kan ik hier aan doen???
Link naar reactie
Je harde schijf kan kennelijk de benodigde datastroom niet aan. Reden kan zijn dat je dma niet of niet goed is geactiveerd. DMA=direct memory acces en wordt vanuit de moederbord controller chipset geregeld en zorgen ervoor dat datatransport sneller kan gaan en minder belasting veroorzaken, je zult hiervan dus mogelijk de drivers moeten installeren/updaten/configureren. Voor moederborden met Intel chipset geld dat de drivers altijd in windows zitten maar dat de dma zelf mogelijk nog moet worden ingeschakelt (doe je in app beheer bij de harde schijf of bij de ide controller). Voor mobo's met VIA of ander merk chipset moetn altijd drivers worden geinstalleerd , je vind ze meestal bij de mobo fabrikant of bij de chipset fabrikant Andere mogelijkheid is dat de harde schijf niet correct is aangesloten,je moet dan denken aan bv de verkeerde stekker op de verkeerde socket maar ook een defect of slechte kwaliteit kabel kan rottigheid schoppen.
Link naar reactie
[quote:28f7117de9="rwilligen"] Voor moederborden met Intel chipset geld dat de drivers altijd in windows zitten maar dat de dma zelf mogelijk nog moet worden ingeschakelt (doe je in app beheer bij de harde schijf of bij de ide controller). [/quote:28f7117de9] ik heb bij IDE/ATA/ATAPI-Controllers staan: *premiar IDE-kanaal *secundair IDE-kanaal *SiS PCI IDE-kanaal Moet ik dan bij de 3e SiS PCI IDE-kanaal kijken of is dat niet goed? En dan is de fabrikant SiS? Kan 't niet zijn door dat m'n ene harddisk op FAT32 staat en de ander op NTFS? in ieder geval bedankt,dacht al dat ik misschien ook nog eens m'n pentium moest vervangen
Link naar reactie
Je hebt sowiezo inderdaad een mobo met SIS chipset en dat betekent dat je zelf drivers zal moeten toevoegen/updaten om dma modus volledig werkend te krijgen, tenzij de pc fabrikant dat al heeft gedaan maar dan evengoed loont het de moeite om op zoek te gaan naar een update van deze drivers Kijk bij ieder kanaal(eigenschappen of dubbelklik) onder geavanceerde instellingen wat de dma modus is. Je moet dan dus eerst weten op welk kanaal de betreffende hd is aangesloten, dit kan je zien in je kast door de kabel van de hd te volgen naar het mobo, naast de mobo stekker staat meestal prim. of sec. De instelling set je op "DMA,indien beschikbaar" en de "huidige overdrachtsmodus" zou dan moeten staan op Ultra-DMA-modus, je kunt ook gewoon alle kanalen op "dma, indien beschikbaar zetten", herstarten en kijken wat er is verandert, dit kan geen kwaad. Bij het sis ide kanaal zal je geen instellingen vinden dit is normaal. Een mix van NTFS en FAT32 kan dit soort problemen niet veroorzaken, je probleem zit hem in een slecht werkende ide cotroller of een hardware probleem. Als het probleem niet opgelost is:geef eerst meer info over je systeem, mobo,cpu,OS , kaarten, enz enz enz
Link naar reactie
[quote:bbba9394ac="rwilligen"]Je hebt sowiezo inderdaad een mobo met SIS chipset en dat betekent dat je zelf drivers zal moeten toevoegen/updaten om dma modus volledig werkend te krijgen, tenzij de pc fabrikant dat al heeft gedaan maar dan evengoed loont het de moeite om op zoek te gaan naar een update van deze drivers Kijk bij ieder kanaal(eigenschappen of dubbelklik) onder geavanceerde instellingen wat de dma modus is. Je moet dan dus eerst weten op welk kanaal de betreffende hd is aangesloten, dit kan je zien in je kast door de kabel van de hd te volgen naar het mobo, naast de mobo stekker staat meestal prim. of sec. De instelling set je op "DMA,indien beschikbaar" en de "huidige overdrachtsmodus" zou dan moeten staan op Ultra-DMA-modus, je kunt ook gewoon alle kanalen op "dma, indien beschikbaar zetten", herstarten en kijken wat er is verandert, dit kan geen kwaad. Bij het sis ide kanaal zal je geen instellingen vinden dit is normaal. Een mix van NTFS en FAT32 kan dit soort problemen niet veroorzaken, je probleem zit hem in een slecht werkende ide cotroller of een hardware probleem. Als het probleem niet opgelost is:geef eerst meer info over je systeem, mobo,cpu,OS , kaarten, enz enz enz[/quote:bbba9394ac] He bedankt voor de info maar ik ben echt een leek Kan je me vertellen wat de MOBO is of waar die zich bevind? En in wat voor kanalen moet ik gaan zoeken? Ik heb nu een HD van 7gb orgineel en een aparte HD van 20 GB van MAxtor voor dit programma aangeschaft 256 intern geheugen alles draait op XP pro heb een videokaart van 16 mb geloof ik en pentium 3 , 450
Link naar reactie
MOBO= MOederBOrd :lol: Je was op de goede weg: in app beheer staat onder IDE/ATA/ATAPI controllers het primaire en secundaire IDE kanaal, dubbelklik erop(of rechtsklik en eigenschappen) en je krijgt een venster met tapbladen, het tapblad geavanceerd bevat de instellingen voor DMA. Je hebt dus 2 IDE kanalen op je mobo met elk weer 2 stekkers : 1 voor een master aansluiting en 1 voor een slave aansluiting. Je kunt dus in totaal 4 apparaten aansluiten, harde schijven,cdrom's,dvd's maar ook een zipdrive of tapedrive. Jij hebt dus al (minimaal) 2 aansluitingen gebruikt en waarschijnlijk zelfs 3 (cd-rom?) en wellicht 4 (cd-brander?) Bij de ouderwetse dma33 aansluitingen (grijze 40 aderige kabel met grijze stekkers) maakt het niet uit welke stekker je waarop plaatst, zolang de jumpers op het apparaat maar correct staan, dwz op master of slave, gaat het goed. Staat een apparaat verkeerd gejumperd dan kan je problemen verwachten, hij doet het niet of raar of de snelheid is slecht Bij de nieuwere dma66 en hoger bevat de kabel(grijze 80 aderige kabel) 3 kleuren stekkers: zwart,grijs en blauw en elk moeten op de correcte apparaat aangesloten worden. Ik weet het niet zeker maar dacht dat het zo was: Blauw is mobo grijs is master zwart is slave Ook hier weer:Staat een apparaat verkeerd gejumperd of hangt ie aan de verkeerde stekker dan kan je problemen verwachten, hij doet het niet of raar of de snelheid is slecht. Kan iemand anders dit bevestigen?, ik heb zelf nl geen dma66 en kan het dus niet controlleren
Link naar reactie
[quote:f6f90ab6a5="rwilligen"]MOBO= MOederBOrd :lol: Je was op de goede weg: in app beheer staat onder IDE/ATA/ATAPI controllers het primaire en secundaire IDE kanaal, dubbelklik erop(of rechtsklik en eigenschappen) en je krijgt een venster met tapbladen, het tapblad geavanceerd bevat de instellingen voor DMA. Je hebt dus 2 IDE kanalen op je mobo met elk weer 2 stekkers : 1 voor een master aansluiting en 1 voor een slave aansluiting. Je kunt dus in totaal 4 apparaten aansluiten, harde schijven,cdrom's,dvd's maar ook een zipdrive of tapedrive. Jij hebt dus al (minimaal) 2 aansluitingen gebruikt en waarschijnlijk zelfs 3 (cd-rom?) en wellicht 4 (cd-brander?) Bij de ouderwetse dma33 aansluitingen (grijze 40 aderige kabel met grijze stekkers) maakt het niet uit welke stekker je waarop plaatst, zolang de jumpers op het apparaat maar correct staan, dwz op master of slave, gaat het goed. Staat een apparaat verkeerd gejumperd dan kan je problemen verwachten, hij doet het niet of raar of de snelheid is slecht Bij de nieuwere dma66 en hoger bevat de kabel(grijze 80 aderige kabel) 3 kleuren stekkers: zwart,grijs en blauw en elk moeten op de correcte apparaat aangesloten worden. Ik weet het niet zeker maar dacht dat het zo was: Blauw is mobo grijs is master zwart is slave Ook hier weer:Staat een apparaat verkeerd gejumperd of hangt ie aan de verkeerde stekker dan kan je problemen verwachten, hij doet het niet of raar of de snelheid is slecht. Kan iemand anders dit bevestigen?, ik heb zelf nl geen dma66 en kan het dus niet controlleren[/quote:f6f90ab6a5] Thanx ik snap nu pas wat je bedoeld !! Waar ik moet zoeken en moet kijken op 't bord ik ga gelijk kijken
Link naar reactie
[quote:5eb9b8b56c="rwilligen"]MOBO= MOederBOrd :lol: Je was op de goede weg: in app beheer staat onder IDE/ATA/ATAPI controllers het primaire en secundaire IDE kanaal, dubbelklik erop(of rechtsklik en eigenschappen) en je krijgt een venster met tapbladen, het tapblad geavanceerd bevat de instellingen voor DMA. Blauw is mobo grijs is slave zwart is master Ook hier weer:Staat een apparaat verkeerd gejumperd of hangt ie aan de verkeerde stekker dan kan je problemen verwachten, hij doet het niet of raar of de snelheid is slecht. Kan iemand anders dit bevestigen?, ik heb zelf nl geen dma66 en kan het dus niet controlleren[/quote:5eb9b8b56c] Ik heb alles gedaan , primair ën secundair apparaat 1 en 2 op 'DMA ,indien mogelijk" gezet maar eronder staat huidige overdracht modus "PIO-modus :( Stekkers verwisselt maar hij komt nog steeds niet aan de benoemde datarate die ik nodig heb :cry: steeds de zelfde aanduiding; "De maximale datarate van Station P behaalt niet de benodigde 44444KB/sec" En hoe kan ik de Primair aanzetten ik kan nu alleen maar de secundair uit of aan schakelen via app.beheer/IDE-ATA-ATAPI controllers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...