Ga naar inhoud

Avi-film inkorten


Aanbevolen berichten

Dat knippen kan je eenvoudig met Nandub. Maar eh, 't is niet omdat je die aftiteling uit die avi gaat halen, dat de beeldkwaliteit van het resterende gedeelte zal toenemen hoor. De beeldkwaliteit wordt bepaald bij het encoderen en daar kan je nadien niets aan veranderen (in elk geval toch niet verbeteren) De meeste recente divx-handleidingen houden trouwens rekening met de aftiteling en zullen u aanraden het gedeelte van de aftiteling te encoderen aan een veel lagere bitrate dan de film.
Link naar reactie
Sectie B, Klopt helemaal. Ik heb een DVD omgezet naat AVI met behulp van Gordian Knot en de perfecte beschrijving van SECTIE B !! Maar dan nog zou ik de film als het ware kunnen inkorten door de aftiteling weg te laten vallen bij of net voor het omzetten van DVD naar AVI. Dat bedoel ik dus. Ik krijg dan meer ruimte om een film op 1 cd op te slaan en daardoor zou de bitrate omhoog kunnen. (Denk ik ? Toch ?)
Link naar reactie
Je kan inderdaad slechts een gedeelte van een film omzetten naar Divx. Helemaal in het begin van de handleiding, in DVD2AVI, vlak nadat je de VOB-files hebt ingelezen, kan je in DVD2AVI door de film scrollen met behulp van de schuifbalk onderaan in DVD2AVI. Ga naar het begin van het gewenste startpunt (in jou geval het begin van de film) en druk op de knop "[b:149227e101][[/b:149227e101]" rechts naast de schuifbalk. Ga dan naar het gewenste eindpunt (bij jou vlak voor de eindgeneriek) en druk op "[b:149227e101]][/b:149227e101]". Het blauwe gedeelte van de balk wijst op het stuk waarvoor een d2v-project zal gemaakt worden. Volg nu terug gewoon de handleiding. Of je hier veel winst mee maakt? Niet echt, want GKnot encodeert de eindgeneriek (=credits) aan een veel lagere bitrate dan de rest van de film. Zichtbaar zal het verschil niet zijn. En persoonlijk vind ik trouwens dat de eindgeneriek effectief deel uitmaakt van een film. Ik knip die er dus nooit af. Ik zal dit ook opnemen in de FAQ op onze site, misschien interessant voor mensen die slechts een bepaald fragment van een film willen omzetten.
Link naar reactie
Juist, Dat was dus wat ik bedoelde. Ontzettend bedankt voor je antwoord. Overigens nog de complimeneten voor de Sectie-B site. Die is echt geweldig. Hij maakt "beginners"met Avi behoorlijk wegwijs. Ik had al verschillende progje's geprobeerd, maar ben uiteindelijk toch op je site terechtgekomen omdat bijna alle progje's wel een probleem bleken te hebben. Nogmaals prachtige site met uitstekende uitleg. Ik zal hem dus bij iedereen aanbevelen. Ik ben het overigens wel met je eens dat de aftiteling ook bij een Avi hoort, maar ik had laatst een DVD waar meer dan 10 minuten aan aftiteling te zien was. Misschien dat het dan toch nog wat uitmaakt in lengte van de Avi..... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...