Ga naar inhoud

DVD brander inbouwen


Aanbevolen berichten

Na enige tijg gezocht te hebben op het internet en dit forum stel ik nu onderstaande vraag. Ik heb een leuke 2e hands DVD brander op de kop getikt en deze wil ik nu inbouwen in mijn bestaande computer. Alleen weet ik niet precies hoe dit moet. Een handleiding ontbrak namelijk. Mijn huidige configuratie is als volgt: een cd-romspeler en een cd-brander van Philips. De brander is ingesteld als slave van de cd-romspeler. Nu wil ik deze twee apparaten graag houden en de dvd-speler erbij inzetten. Maar hoe moet dit? Moet ik de DVD instellen als slave van de cd-writer. Of wellicht master van de cd-rom? Ik heb al het één en ander geprobeerd, maar het enige wat tot nu toe werkt is het verwijderen van de cd-romspeler en de dvd hiervoor in de plaats zetten. Maar dan vervalt mijn cd-speler en dat wil ik dus niet. Vraag: Hoe moet ik de drie apparaten instellen om ze toch alle drie te kunnen blijven gebruiken?? Groeten. Thor
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp heb je nu dit : IDE 1 MASTER --> HARD DISC IDE 1 SLAVE --> NIETS IDE 2 MASTER --> CDROM IDE 2 SLAVE --> BRANDER Nu is de beste manier om de DVD writer als SLAVE aan te sluiten op IDE1 (bij de harddisc dus). Dit zou moeten werken. Indien je 2 hd's hebt zitten je IDE poorten al vol, dan zul je een extra pci controller kaartje moeten aanschaffen. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...