Ga naar inhoud

audiocd's, moet je wav naar mp3 omzetten?


Aanbevolen berichten

Moet je om audiocd's te maken persé wav's omzetten naar mp3? Want als ik de wav bestanden met nero brand maakt nero er automatisch mp3's van. De wav- bestanden waren samen 199mb. Daarna heb ik als test de cd naar mijn harde schijf kopieerde, werd dit opeens 11,5mb. Dus dat scheelt nogal een boel. En ik wil op de meest simpele manier van wav's die op mijn pc mp3's maken. Hoe doe je dat met een windows 98 computer ? Van encoders heb ik geen verstand en die werken grotendeels vanaf cd naar de pc. En kan je niks mee als je iets al op pc hebt staan.(las vluchtig paar programmaatjes door. Alvast bedankt, Marielle
Link naar reactie
marielle Met de meeste van die encoders kunnen ook je wav's naar mp3 omzetten hoor. In volgende thread vind je 2 uitstekende gratis programma's (Cdex en Exact Audio Copy) die zowel audio-cd als wav-files naar mp3 kunnen omzetten met de Lame-encoder (= de beste!) http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=67195 En om van wav-files een audio-cd te maken, moet je ze zeker NIET eerst omzetten naar mp3, integendeel want dit geeft nutteloos kwaliteitsverlies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...