Ga naar inhoud

Luidsprekers aansluiten op geluidskaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een Terratec DMXFire/1024 geluidskaart. Tot nu toe heb ik steeds gewerkt met mijn 'geweldige', bij de computer geleverde speakertjes. Ik wil nu mijn gewone stereo-luidsprekers aansluiten, maar de vraag is: hoe doe ik dat? Mijn luidsprekers zijn voorzien van snoer, maar het uiteinde van het snoer is afgestript (ik stop de twee draadjes gewoon tussen twee klemmetjes op mijn receiver). Op mijn geluidskaart zitten natuurlijk 3,5mm mini-jack aansluitingen. Bestaan hier koppelstukjes voor, of moet ik een aparte receiver op de outputs van de geluidskaart aansluiten en dááraan mijn speakers? Alvast bedankt voor de hulp! :wink:
Link naar reactie
Dit klopt inderdaad. Je zult zien dat alle computerspeakers een eigen voeding nodig hebben om hun ingebouwde versterkers van stroom te voorzien. Wat volgens mij wel een optie is, ben er niet zeker van. Om de audio-out van je geluidskaart, als die erop zit, aan te sluiten op een externe versterker en die dan via je boxeb te laten lopen. Maar er zijn perfecte luidsprekers te koop voor de computer en die zijn echt niet hartstikke duur. Succes ermee
Link naar reactie
Je hebt een kabel nodig met aan de ene zijde een 3,5 mm jackplug en aan de andere zijde 2 cinch stekkers. Dit is een standaardkabel en bij elke hifi-zaak en ook veel computerzaken te koop. Is meestal te koop in 1, 3 of 5m en eventueel is 10m ook mogelijk. De cinch stekkers sluit je aan op de line-in of CD of DVD of wat je ook maar vrij hebt (behalve phono) op je receiver. Een ding is zeker: het klinkt stukken beter!! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...