Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb de opname van mijn digitale camera via de firewirekaart en Pinnacle Studio 7 geedit en als VCD bestand aangemaakt. Daarna met Easy CD Creator 5 platinum gebrand op cd. Op zich aardig maar ik vind de beeldkwaliteit tegenvallen :( . Het is best wazig af en toe.. Is er een manier om de kwaliteit te verbeteren ? Of doe ik iets verkeerd? :-? De instellingen die gedaan moeten worden voor VCD staan standaard ingesteld en kunnen niet gewijzigd worden. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe en wat. Ik weet dat SVCD beter is maar er zijn niet veel spelers die dat ondersteunen, zeker geen `grote`merken. (iemand ervaring hiermee of een goede speler?) al
Link naar reactie
Hoi, Bedankt voor de tip maar ik heb nog enkele vragen. Zijn er nog meer instellingen die ik moet veranderen om de beste kwaliteit te krijgen, ik zie onder settings nog meerdere tabbladen en meerdere instellingen. Zoals frame rate. Kan ik die misschien hoger zetten. Staat nu op 29,97 en bitrate staat nu op 1150 kan die ook nog hoger gezet worden voor betere kwaliteit. Al vast bedankt voor je hulp. Groeten Marco
Link naar reactie
He je het nou over tmpgenc of studio? Er is helaas niets te verhogen aan de kwaliteit, vcd is een norm en die staat vast, als je er aan wijzigt wordt de vcd niet meer compatible en speelt ie meestal niet meer in standalone players, als je hem al kan branden want de meeste brandprogrammas accepteren zo'n mpeg niet. Enigste wat je dus kan doen is in tmpgenc de motion precision op slowest/max quality zetten de rest staat vast. Als de framerate op 29.97 staat dan staat ie waarschijnlijk niet goed, of heb jij een NTSC camera? Gebruik de wizzard!, kies het vcd/pal template,en blijf behalve de Motionest. instelling overal vanaf....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...