Ga naar inhoud

enkele vragen over AVI naar vcd


Aanbevolen berichten

Heb een aantal avi files. Deze wil ik kunnen afspelen met m'n dvd speler. Nu heb ik op het forum gelezen hoe dat moet. Heb de file eerst gedubt met virtualdub. Daarna geconverteerd naar mpeg file met tmpgenc en het geluid weer toegevoegd. Dit duurde 4,5 uur. Is dat normaal??? Resultaal een mpg file van 750 mb voor een film van 1 uur en 18 minuten. Heb ergens gelezen dat er ongeveer 74 minuten film op een cd van 700 mb gaan. Klopt dit???? Neem aan dat wanneer ik het brand tot vcd met nero de file niet kleiner wordt. Of wordt ie juist iets groter?? Ik zou dus bijvoorbeeld de aftiteling eraf kunnen halen met tmpgenc. Weet iemand misschien een mogelijkheid om meer dan 74 minuten te kunnen branden op een cd die is af te spelen in een dvd speler of is dit niet mogelijk. Met dvd-speler bedoel ik een dvd speler voor de tv. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Bedankt Steve. De film is maar 71 minuten, maar de mpeg file is 710. Ik wil dus weten of dit dus als vdc te branden is met nero op een cd van 700 mb. Dit lijkt mij niet. Maar omdat ik regelmatig gelezen dat op een cd van 700 mb 74 minuten vcd gaat, vraag ik het toch maar ff hier. Want ik zit er toch 3 minuten onder. Alvast bedankt
Link naar reactie
Nou het volgende probleem heeft zich voorgedaan. Wilde dus de file branden als vcd. Nero begon te zeuren dat de file niet goed ge-encodeerd is. En wil het dus overdoen. Ik heb echt alles gedaan wat er in de handleiding op internet stond. Dus volgens mij zou nero hem gewoon moeten branden. Voordeel was wel dat na de encodatie van nero de file kleiner werd, nl 640 mb. Maar dit ging wel een paar uur duren en daar heb ik dus geen zin in omdat de encodatie die ik gedaan heb ook al vele uren in beslag nam. Maar wie heeft er nu gelijk, Nero of is de file wel gewoon goed.
Link naar reactie
ja, als het goed is wel. Heb gedaan wat er op de site stond. http://users.pandora.be/sectie/ Moet hem nu dus alleen als vcd wegschrijven. Maar daar geeft ie dus de problemen. Maar volgens mij heb ik alles goed gedaan, dus zou niet weten wat er mis is. Kun je niet op een of andere manier kijken wat voor mpg het is????????
Link naar reactie
[quote:5a0d964bb4]Resultaal een mpg file van 750 mb voor een film van 1 uur en 18 minuten. Heb ergens gelezen dat er ongeveer 74 minuten film op een cd van 700 mb gaan. Klopt dit???? [/quote:5a0d964bb4] Bij een video cd gaat het om het aantal minuten. Je kunt de 1uur18 dus zonder problemen op een 80minuten CD'tje branden. Als je converteerd moet je rekening houden met de standaards voor Mpeg-1. Als je Nero laat converteren wordt het inderdaad naar deze standaards gedaan, maar duurt langer dan nodig en geeft meer kwaliteitsverlies. Ik gebruik zelf al tijden TmpegEnc. Deze bevat een aantal templates waardoor je simpel naar een zeer goede kwaliteit mpeg-1 kunt omzetten. Tijd hangt af van je systeem.
Link naar reactie
Heb net geprobeerd te branden met Nero. heb overburn geactiveerd. Heb m'n mpeg bestand van 710 ernaartoe geslleept en ben gaan branden. Dan geeft nero ineens aan dat ie een file van 810mb gaat branden. Ben wel doorgegaan met branden maar dit is dus mislukt, gelukkig al in de simulatie. Hoe kan dit??? Ik kom er nu ff niet meer uit.
Link naar reactie
Heb de file gebrand. Nero gaf wel aan dat het branden was mislukt, maar kon de cd toch afspelen in m'n dvd speler. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Alleen van het geluid was niets te horen slechts af en toe een schokje. Hoop dat iemand me met dit laatste probleempje kan helpen. Dan kan ik eindelijk m'n films op een groot beeld bekijken. Weet ook wel dat tv-out een optie is maar dat heb ik niet. Misschien leuk voor de toekomst wanneer m'n videokaart echt vervanging toe is. Bedankt voor de reeds ontvangen en voor de nog te ontvangen berichtjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...