Ga naar inhoud

pinnacle studio 7 en avi formaat


Aanbevolen berichten

Omdat studio7 een stukkie takkesoftware van een stelletje bloedzuigende uitvreters is welke zo enorm gierig zijn dat ze te belazert zijn om de codec die je gebruikt bij het capturen ook vrij te geven voor andere programma's. De codec is er dus wel (zowel de hardware als software) maar pinnacle vond het een zeer slimme zet om deze dusdanig te locken dat hij alleen te benaderen is vanuit studio. Zo voorkomen ze (denken ze) dat je de kaart onder w2k gebruikt icm premiere, iets wat prima kan maar dat maakt dan meteen de dc30 overbodig aangezien de dc10 het onder w2k net zo goed doet. Reden van dit alles: pinnacle heeft recent enige software companies opgekocht waardoor men voortaan niet meer gebruik hoeft te maken van premiere , Adobe is dus nu rechtstreekse concurent geworden.... De dag dat een hacker de beveiliging kraakt (en daar het belang van inziet) zal ik me helemaal kapot lachen, de techniek die de mjpeg codec beveiligd wordt nl ook gebruikt voor hun DV codec alsmede al hun andere codecs, als je er dus 1 kraakt heb je ze allemaal. En laat de DV codec nou erg goed zijn en eigelijk het enigste wat je nodig hebt om van een firewirekaartje van €30 een studio DV te maken..... Je zult dus een aparte MJPEG codec moeten aanschaffen...... bv deze : http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm
Link naar reactie
Ben redelijk onbekend op dit terrein dus ik vraag nog even door. Als ik het goed begrijp moet ik een codec kopen (?) die ik in pinnacle moet installeren en dan kan ik het gecapturde (nieuw nederlands woord) opslaan in een voor andere programma leesbaar formaat. Of moet ik dan buiten studio 7 om capturen en opslaan in het formaat van de codec ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...