Ga naar inhoud

schokkend beeld na kopieren film


Aanbevolen berichten

Het is mij gelukt een film te branden die ik kan afspelen op mijn dvd-speler. De kwaliteit valt me alleszins mee, maar het beeld schokt. Dat is vooral te zien bij de aftiteling. Die schokt door het beeld in. Het lijkt steeds alsof het beeld 'even blijft hangen'. Ik heb gekopieerd met dvdx. (deze vraag is eerder gesteld, maar ik kreeg geen antwoord. :( Vandaar nogmaals in de hoop dat het nu wel resultaat heeft. Meer mensen moeten dit probleem toch herkennen?) :-? Groeten Mozart
Link naar reactie
Okee. De bron was een dvd. Het is een tekenfilm die ik heb gekopieerd op EEN cd van 80 min. Ik heb gekopieerd via dvdx. Heb daarbij niet gekozen voor mpeg2 of mpeg1, maar voor avi(divx,yuv..). De instellingen heb ik overgenomen van de site WeetHet. Omat ik uiteraard een pal-vcd wil hebben heb ik pal 25 fps genomen. Use ACM en de video codec divx. Het geluid heb ik ops mpeg layer-3 gezet. Vervolgens de bitrate calculator aan het werk gezet en mijn computer laten pruttelen. Nadat het bestand was omgezet heb ik het met Nero op cd gezet en bekeken via mijn dvd-speler bij mijn tv. Het beeld is zeer bevredigend. Je mag het zelfs scherp noemen. Ik ben er heel enthousiast over. Alleen bij snelle bewegingen zie je wat van die digitale blokjes verschijnen. Dat is vervelend, maar het wordt pas echt hinderlijk als na zo'n 15 minuten het beeld schokkerig wordt. Alsof hij telkens (na een aantal seconden) even blijft hangen. Dit valt vooral op bij de aftiteling die van onderaf het beeld naar boven scrollt. Dit gebeurt dus haperend. Ik hoop dat je hiermee wat kunt. groet Mozart
Link naar reactie
Je hebt dus een dvd omgezet naar divx om hem daarna nog een keer om te zetten naar vcd, een niet erg goede werkwijze die ook nog eens extra tijd kost. Problemen zoals degene die jij hebt komen meestal voort uit het 2 x omzetten van de film, hoeft niet persee, maar toch kan je zowiezo de beter methode gebruiken: in 1 keer naar vcd. Als het meezit wordt de kwaliteit ook nog beter De betere methode is dus om in 1 keer de dvd om te zetten naar mpeg1/vcd zodat mbv Nero deze in 1 keer gebrand kan worden tot vcd zonder nero nog een keer een conversie moet doen. Ik ken dvdx niet maar mogelijk is er een template? Een pal-vcd/mpeg1 bestand moet zijn: 352x288@25 fps@1150 Kbs mpeg1 video en voor de audio 16 bit/44.1 Khz mpeg1-layer2@224 Kbs
Link naar reactie
Ik geloof dat het gelukt is. Ik kreeg wel de mededeling: '15 video underflows. Try adjusting padding start or max to avoid or you can also increase the mux rate or video_bitrate.' Ik heb het verkregen bestand toch op een cdtje gebrandt. Volgens mij is het perfect. Zit ik nog met EEN vraag. Met mpeg-1 zit je aan bepaalde vaste waarden vast. Ik heb nu een film van 1 uur en 15 minuten gebrandt. Wat nu als ik een film van 90 minuten kopieer. Dan wordt het bestand te groot! Mozart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...