Ga naar inhoud

cd-r's maakt merk uit ?


Aanbevolen berichten

maakt het eigenlijk uit welk merk je hebt ? Een pc-winkel vertelde me een keer dat het beste is als je cd-r's hebt van een bepaald merk. Zelf denk ik dat het niet uitmaakt, is hetzelfde als videobanden ieder zijn eigen voorkeur. Ik zag op een website "naamloze" cd-r's voor slechts 6euro heb je een 10pak. Aangezien ik het grotendeels voor mijn cassettecollectie ga gebruiken(die luister ik niet zoveel) lijkt me zo'n pak perfect nie zo duur. weer bedankt, groetjes, Marielle
Link naar reactie
Op internet zijn er allerlei tests te vinden van cd-recordables. Bij de ene test komt het ene merk weer goed uit de test, maar in een andere test komt datzelfde merk weer niet zo best uit de test. Je moet gewoon een beetje uitproberen. Ik had vorig jaar cd-s van Sony, de heel goed uit de test van de consumentengids kwamen. Op zich leken ze goed, totdat de zilveren rand aan de bovenkant van de cd´s begon te schilferen. Ze doen het nog wel, maar tis toch vervelend. Nu koop ik gewoon willekeurig een merk, ik ben nog geen slechte tegengekomen. Op dit moment koop ik op mn werk Maxel CD-recordables van 80 minuten voor 11,35 per 10. Ok.....op zich nieteens zo goedkoop maar ik krijg er toch nog wel flink wat korting op :D Gewoon uitproberen is mijn advies.
Link naar reactie
ER is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen diverse CDR merken en zelfs tussen CDRs die van dezelfde fabriek komen. Vaak niet meteen merkbaar, maar wel wanneer de CDRs iets ouder worden. Slechte CDRs worden dan al snel minder goed leesbaar e.d. De meeste grote merken verkopen kwalitatief goede CDRs, maar het is per brander verschillend welk merk het het best doet in een bepaalde brander. Kijken op de website van de fabrikant dus, of zelf uittesten...
Link naar reactie
Ben ik het ook wel mee eens, ik heb ondertussen hier de eerste cd's (gekregen van kennis) die niet meer leesbaar zijn terwijl ze het in het verleden prima deden, kennelijk zijn ze veroudert en nu niet meer leesbaar, het zijn Arita's en More. Het is geen groot drama want de software die erop stond is ondertussen veroudert en er is nieuwere voor maar voor hetzelfde geld waren het vcd's geweest met home-movies of cd's met foto's.... Als je iets wilt archiveren wat niet meer terugkomt: koop een knap merk, bv. kodak,sony,tdk,philips,basf Voor al het andere zou ik zeggen dat het niet zo heel veel uitmaakt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...