Ga naar inhoud

krakend geluid op gebrande cd


Aanbevolen berichten

Een gebrande audio cd lukt niet meer. er komt een tergend gekraak tevoorschijn wanneer ik een audio-cd kopieer en/of ik een mp3 cd omzet naar WAV. De eerste 10 seconde gaan nog, maar daarna.... Ik heb de volgende configuratie: Window XP Professional Pentium 3 700Mhz Nero 5.5.9. (nieuwste) Liteon 32/12/40 brander Terratec DMX 6Fire LT geluidskaart Ik ben gekomen vanuit een ouder systeem en dat gaf nooit problemen. Wie heeft een goed advies?? alvast bedankt, mark
Link naar reactie
Het is een algemeen bekend dat je een audio cd op zo'n laag mogelijke snelheid moet branden. Het beste is het om het via de harde schijf te doen en niet on-the-fly. Dan heb je de beste resultaten. Een backup maken van een spel kan je rustig met een hogere snelheid doen. Maar audio is daar wat gevoeliger voor.
Link naar reactie
[quote:c642a80aba="Rob The Great"]Het is een algemeen bekend dat je een audio cd op zo'n laag mogelijke snelheid moet branden. Het beste is het om het via de harde schijf te doen en niet on-the-fly. Dan heb je de beste resultaten. Een backup maken van een spel kan je rustig met een hogere snelheid doen. Maar audio is daar wat gevoeliger voor.[/quote:c642a80aba] Rob, dat algemeen bekend klopt niet hoor. Het heeft meer te maken met hoe goed de DAE gebeurt.
Link naar reactie
Wat voor soort beschrijfbare cd's gebruik je? De snelheid waarmee de cd's gebrand kunnen worden, is wel van belang. Ik had nog een stapeltje 12-speed rom's liggen, en die gaven grote problemen bij branden op 16/24 voudige snelheid.... Dus gewoon paar minuutjes langer branden met deze oudere cd's, aangepast aan hun capaciteit. Uit testen heb ik gelezen dat moderne branders en moderne cd-roms hoge snelheden inderdaad gemakkelijk aankunnen. Hiervoor geldt inderdaad niet meer dat langzamer beter is.
Link naar reactie
Als je een audio cd dupped, heb je hem dan in de cdrom speler zitten en een cdr in de brander ? (maakt niet uit of je het on-the-fly doet of via de hd) Het zou kunnen dat hij de audio niet goed extract. Je moet de audio-cd dan maar in de brander doen. Dan moet het goed gaan. Nog steeds bagger geluid, dan moet je gaan zoeken in je winxp installatie. 8) Ik zelf heb een lite-on 24x en een Plextor 40x en ik maak zonder problemen een audio cd op 24x of op 40x speed. Ik heb wel Win98se en gebruik Nero die ik heb meegekregen met de branders. ps. je cd-r schijfjes, die zijn tcoh wel 32x speed ? Of heb je per ongeluk 32x gedaan op zeg een 16 speed schijfje ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...