Ga naar inhoud

Speakers voor SB Live Player 5.1


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een redelijk speakersetje voor deze geluidskaart. Alleen zie ik door de bomen het bos amper meer. Ik heb in de handleiding gevonden dat er een front en rear aansluiting (analoog?) op de kaart zitten en een digitale aansluiting. Maar welke boxen gaan nu waar op? Ik ben grofweg 2.1, 4.1 en 5.1 tegen gekomen. En dan zowel digitaal als analoog. Wat is dan weer het merkbare voordeel van digitaal boven analoog of hoor ik dat toch niet echt? Kortom, ik ben op zoek naar een duidelijk advies voor een goed boxensetje voor een redelijke prijs (<100 euro).
Link naar reactie
Als je mijn ervaring wil. Ik heb juist dezelfde kaart als jou met digitaal geluid speakerset van creative dd3500 ik moet zeggen een overtuigend geluid maar ik heb er 250 euro er voor moeten ophoesten. Die subwoofer doet het 'm wel hoor lekkere diepe bassen. 5.1 geluid is altijd digitaal. wil je niet zo diep in je buidel tasten en is 5.1 geluid niet zo belangrijk. raad ik u speakers van trust aan http://www.trust.be/computer/ zeer overtuigend en krachtig geluid
Link naar reactie
Het verschil tussen de analoge en digitale uitgang(en) is dat met de analoge per kanaal uitgangen nodig zijn terwijl de digitale 1 kabel omvat die op de speakerset zelf wordt 'gesplitst' naar de verschillende speakers. 2.1 is dus 'analoog' en wordt op de frontuitgang aangesloten. 4.1 is ook 'analoog' en wordt op front- en rearuitgang aangesloten. 5.1 is altijd digitaal en wordt dus op de speciale 5.1 uitgang aangesloten. De 5.1 heeft een centerspeaker extra voor weergave van gesprekken/stemmen in films op DVD. Er is dus geen echt voordeel van digitaal. Digitaal heeft een duidelijke functie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...