Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen. Ik heb een nieuwe audioset gekocht: Yamaha receiver en DVD-speler en Sony speakersysteem. Alles prima naar wens, op 1 ding na. Ik probeer een cd met mp3's te maken, en dat lukt uiteraard prima. Met Nero (versie 5.5.9.0) brand ik de cd, en ik kan hem prima afspelen in de DVDspeler van de comp, ................................. maar niet in de DVDspeler van mijn audioset (trouwens ook niet in de nieuwe JVC DVDspeler van mijn zoon). De DVDspeler leest de cd wel, ziet ook het juiste aantal nummers, speelt ze ook af, ............................... maar er komt geen enkel geluid uit de speakers. De DVDspeler draait prima DVD's en audiocd's, maar MP3 lukt niet. Ik heb het idee dat er bij het brandproces (misschien instellingen Nero) iets mis gaat, maar ik kan er niet achter komen wat precies. Gerard
Link naar reactie
Wat zijn spec van je stand alone DVD speler voor MP3, moeten die aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals CBr of VBR. Hoe hoog mag de bitrate zijn ? Gaarne wat meer info, het is zo gissen. Hoe heb je de MP3 onder Nero gemaakt, als data cd ? Hebben de MP3 sowieso gelyuid, of zijn ze vanaf Kazaa gedownload en gebrand ? Er zijn een hoop MP3 op het net zonder geluid, dat stond in diverse bladen. :wink:
Link naar reactie
Jaaaaaaaaaaaaja ......... DVDspeler ondersteunt ISO9660 formaten (wat dat dan ook mag betekenen). Samplingfreq 32, 44,1 en 48 kHz. Bitrates 32, 64, 96, 128, 192 en 256 kbps. Max 30 tekens. Met Nero gebrand als ISO cd, ISO nivi 1, Modus 1, ISO 9660, geen Joliet aangevinkt en geen verzacht restricties. De mp3's zijn inderdaad met Kazaa gedownload, maar doen het vanaf de HD en vanaf een gebrande cd op de DVD in de comp prima prima. Kun je hier wat mee? Gerard
Link naar reactie
Alles lijkt goed : we kunnen 2 kanten uit . 1. het gaat bij het branden fout, wat me sterkt lijkt, of het moet aan de versie van Nero liggen. Ik gebruik zelf 5.5.7.3. alhoewel cd is cd. Er kan niet echt wat fout gaan bij het branden van een data cd. Ik las in een andere topic, dat Plextor adviseerde om Nero te downgraden. Dat kan je proberen. 2. Het moet aan de specs van de DVD speler liggen, welke merk/type is die ? ALs je hem afspeelt, wat voor audio modus geeft ie aan ? 5.1 DTS, surround etc... Ik heb het ooits eens gelezen, sommige spelers willen dat de MP3 CBR is of VBR (wat dat ook mag zijn) Met het programma Musicmatch Jukebox kan je MP3 omzetten naar MP3 VBR en CBR. Zet een aantal van deze om naar VBR en ook naar CBR en maak 2 mp3 cd's op een RW. 3. Noot. mag volgens mij niet uitmaken, maar brand hem op max 16 speed. .
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor het meedenken, maar ik heb de oplossing zelf gevonden :lol: Mijn DVDspeler was met de receiver verbonden louter met een optische glasvezelkabel. MP3 heeft kennelijk een analoge signaalkabel nodig, want nadat ik deze kabel ernaast geplaatst had, kreeg ik wel geluid. :oops: Weer wat geleerd. Gerard
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...