Ga naar inhoud

Probleem met geluidsweergave van TV op home cinema set.


Aanbevolen berichten

ik heb een LG dolby digital setje staan, en nou wil ik bijvoorbeeld een film die op TV is, weergeven via de boxen van mijn home cinema set. hoe moet ik dit precies aansluiten??? ik heb een scart aansluiting achterin de TV, daarin zit een stekker met 3 kabels geel, rood en wit, die zitten achterin mn DVD speler. 1tje op monitor out 1tje op geluid out L 1tje op geluid out R ik heb via een collega van mij gehoord dat je met een S-video kabel het geluid naar de DVD speler kan brengen, dus ik zo'n kabeltje kopen, maar dat helpt niks... wat doe ik verkeerd, of wat heb ik nodig om dus het geluid van de TV op mn DVD speler te krijgen... ik heb alle mogelijke combinaties al gebruikt, maar niks helpt. zit op de remote wel 2 extra presets; video 1 en video 2, maar hier ook geen geluid op..
Link naar reactie
Je moet ergens een line-out van gebruiken en die naar je versterker/receiver van je cinemaset voeren. Dit kan op je TV zelf zijn -> zit er geen achterop ergens? Heb je een videorecorder aangesloten ? -> kan ook een line-out opzitten en als je daar het antennesignaal op invoert is de line-out van je VCR dus bruikbaar. Is er een tweede SCART op je TV aanwezig ? -> zo ja, dan kun je die mogelijk gebruiken om, zoals je al aangaf, met een verloopstekker het audiosignaal naar je versterke. I.i.g. kun je niet zomaar een TV signaal gaan terugvoeren naar de DVD speler. Je creert dan een lus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...