Ga naar inhoud

Video omzetten. Een paar vraagjes.


Aanbevolen berichten

Ik heb oude video 2000 banden op de PC bewerkt met Pinnacle Studio. Voor opname heb ik deze resolutie 720-540 (Best). 1. Nu wil ik de bewerkte opnamen op S-VCD zetten. Maar als ik Pinnacle (waarschijnlijk ook met andere programma's) zo'n MPG-2 bestand maak dan krijg ik de resolutie van 480-576 (+). Als ik het filmpje dan met de PC bekijk krijg ik dus ook een verticaal uitgerekt beeld. Is dit normaal en wordt dit door het afspelen met een DVDspeler gecorigeerd ? 2. Voor een betere compressie kan ik beter TMPGenc gebruiken heb ik gehoord. Moet ik de bewerkte opnamen dan omzetten naar een AVI en die op roepen met TMPGenc ? En met wekke bitrate danwel. (S-VCD datarate is 2400 Kbyts/sec) En met hoeveel beelden per seconden. 3. Als ik de bewrerkte opnamen overzet naar Divx(5) dan krijg ik horizontalen strepen wat kan ik daar aan doen ? Ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet echt lukken. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
Dat het beeld langgerekt wordt klopt. Speel hem af met PowerDVD en je zult zien dat het beeld gecorrigeerd wordt tot 4:3 formaat, hetzelfde geld voor een home dvd player. Als je met een DC10+ werkt (?): save je project met de dc10 codec door in instellingen te klikken op "als huidige project", als het goed is staan de instellingen dan ok. DE svcd maak je met TMPGenc(-plus) door de wizzard te volgen en te kiezen voor PAL/SVCD, alle instellingen komen dan goed te staan op 1 na: bij het instellen van de wizzard staat op het tweede tapblad de keuze "other settings" , klik, ga naar "motion search precision" en zet deze op "highest quality(very slow)" De Horizontale strepen zijn er waarschijnlijk bij beweging in de video? Dat is Interlace van de video , wil je er vanaf dan zal je de video moeten DE-interlacen. In de divx5 codec is daar een instelling voor onder general parameters : all frames are interlaced
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...