Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 7 slikt mijn MJPG-filmpjes uit Olympus niet!


Aanbevolen berichten

Op de website van Pinnacle staat de FAQ: Is there a software MJPEG codec available? Hun antwoord is YES, zie www.morgan-multimedia.com. Als ik hier de codec donwload en installeer, krijg ik niet bepaald het idee dat er écht iets gebeurd. De filmpjes van mijn Olympus Camera werden toch al automatisch door Quicktime afgespeeld (MOV), hieraan veranderde nu niets. Maar hoe krijg ik de filmpjes in een bruikbaar formaat voor Pinnacle? Met de Morgan-sw? Of op een andere manier? En hoe ? Bij voorbaat vriendelijk dank voor de gene die me helpt! :P
Link naar reactie
Maakt jouw olympus camera wel MJPEG filmpjes? is het geem mpeg1/2 of 4? welk type cam heb je? Als je zeker weet dat het mjpeg is : De Pegasus Pic video codec zorgt ervoor dat pinnacle je filmpjes kan lezen. http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm Je krijgt in het dl pakketje 3 codec's, install alleen de mjpeg, de andere zijn de moeite niet waard. Alhoewel ik niet begrijp dat het met de morgan mjpeg codec niet lukt?....... :roll: Je hebt toch wel deze gedl ?: m3jpegV3.exe v3.0.0.9 (438 Kb)
Link naar reactie
Ik heb een [b:50cbf6389a]C-700 Ultra Zoom Camera[/b:50cbf6389a]. Onderstaande gegevens haalde ik uit de specs. Wellicht noem je het type film uit mijn camera anders, maar ik dacht dat je onderstaande filmsoort MJPG hoort te noemen ... : Format: [b:50cbf6389a]QuickTime Motion JPEG[/b:50cbf6389a]. HQ: 320 x 240 pixels, 12.5 frames/sec. up to approx. 15 sec. (PAL). SQ: 160 x 120 pixels, 12.5 frames/sec. up to approx. 62 sec. (PAL). Bedankt voor je meedenken. MVG, Wouter
Link naar reactie
Tja ik begrip het ook niet. Ik zal wel iets helemaal niet goed doen. Pinnacle accepteert natuurlijk maar één formaat, en middels de Morgan probeer ik mijn filmpjes in dat formaat te krijgen, maar blijkbaar doe ik dat niet goed. Want als ik vanuit de verkenner boven een filmpje ga staan, en zeg: open met, en ik selecteer morgan, dan start er NIETS. Verder ook geen foutmelding ofzo, maar er gebeurt ook niets. Natuurlijk heb ik de discussie ook al bij morgan aangezwengeld, dit is hun antwoord: (discussie in tijd begint eigenlijk onderin, en eindigt bovenin) Do you have the codec installed on your computer? If yes, uninstall the codec morgan with START\PROGRAMS\Morgan M-JPEG CODEC V3\UNINSTALL and then install it again form the web site following this steps: http://www.morgan-multimedia.com/installV3.htm You should see in START\CONTROL PANEL\SYSTEM\SOUND....\VIDEO CODEC then you will obtail the list fo the codec intalled on your computer. You should see the codec morgan if is installed properly. ----- Original Message ----- From: "Anton" To: <morgan@morgan-multimedia.com> Sent: Thursday, July 25, 2002 5:02 PM Subject: Re: MJPEG to AVI > Thanx for your response but... > how do I run the video with morgan? > If I open in explorer en try open with..."morgan", I can't find > Morgan. So, what is your solution to this? My problem, is: in my > perception there is only a morgan Quick Config program > to open. In this program I can't find possibilities for opening files. > I don't know what to do. > > Thanx in advance for your help. > > Kind regards, > > > > >From: "Morgan" <morgan@morgan-multimedia.com> > to: anton > >Subject: Re: MJPEG to AVI > >Date: Thu, 25 Jul 2002 12:10:37 +0200 > > > >> > > > ----- Original Message ----- > > To: morgan@morgan-multimedia.com > > Sent: Thursday, July 25, 2002 11:55 AM > > Subject: MJPEG to AVI > > > > > > Hello, > >> > > > Today I downloaded your Morgan M-JPEG codec V3 for trying to > > convert my > >Olympus Camera MJPEG files to AVI. > > > > I need AVI for working in Pinnacle Studio. > > > > How does this program work? > > > > Is it necessary to register first? > > > > > > > > No it is not necessary to register you can try it before buying > > it. > > > > Install the program on your computer and run the video with the > >codec morgan > > > > The codec will create AVI files with your MJPEG files. > > > > > > > > Thanks > > > > Carole
Link naar reactie
Wellicht weet je het volgende niet: een codec kun je zien als een soort driver, na het installeren hoef je verder nix meer te doen als je wilt afspelen. Als je dus de codec hebt geinstalleerd dan kun je daarna als het goed is je video's bekijken met windows mediaplayer en als dat kan dan zou je als het goed is de video's ook moeten kunnen openenen in studio. Trouwens: wat is de extentie die de filmpjes hebben? avi? mov? Indien de filmpjes de extentie mov hebben kan je het volgende proberen: verander de extentie naar avi en kijk of mediaplayer de filmpjes wil openen en zoja daarna of studio de filmpjes wil openen
Link naar reactie
AAAAAAAAAAAAAAAAh, ik ben een oen. Je filmpjes zijn MOV... Je zult de filmpjes moeten omzetten naar avi.... 3 opties: 1e: mbv. Quicktime-Pro(=QT+ een licentie/serienummer) 2e: mbv MOV2AVI en MOV2AVI-GUI kijk hier: http://guiguy.wminds.com/downloads/mov2avigui/ 3e: mbv. RAD video tools kijk hier : http://www.vcdhelp.com/mov2avi.htm In alle 3 gevallen geld dat je een nieuwe compressie((codec) moet opgeven voor de avi, als de filmpjes niet al te groot zijn zou ik kiezen voor geen compressie( dus als compressor kies je "none") ivm een zo hoog mogelijke kwaliteit te behouden. Als de filmpjes te groot worden dan kan je compressie inschakelen, in dat geval verdient RAD video tools de voorkeur, daarbij kan je de morgan mjpeg codec kiezen, zet deze op maximale kwaliteit. Na omzetten zouden de filpmjes moeten afspelen mbv windows mediaplayeren dus zijn ze dan ook te importeren in studio
Link naar reactie
Hallo, Tjonge, allereerst wil ik je wel heel hartelijk danken voor je hulp. Dit geeft de burger moet! Maar helaas helaas, Joost zal weten wat ik nú nog fout doe, maar werken doet het niet hoor! Allereerst, ik gebruik Pinnacle 7.13.6, programma studio version 7. Wellicht doe ik hier iets verkeerd ? Ik ga naar tabblad 2, en kies naast het brede kader voor "kies bestanden uit andere map". Vanuit daar heb ik inmiddels alle formaten geprobeerd te importeren, maar alleen de door mijn webcam gemaakte videobeelden worden met succes binnengehaald. Overigens kwam morgan met eenzelfde antwoord vandaag: The file you try to read is a mov file a quicktime file format so the codec is a VideoForWindows and DirectShow compatible codec this mean that if you want to decompress this MJPEG Mov file you have to transcode the mov file to avi format. I found a link for a program who do that http://www.vcdhelp.com/mov2avi.htm try out this can help you. After this open the avi in the explorer and it will call the morgan codec to decompress the stream and render it. Da's grappig hè? Tja, en terwijl ik dit schrijf realiseer ik me: deze optie heb ik nog niet geprobeerd (optie 3, die stel je natuurlijk uit!). En laat deze optie het nu zowaar doen!!! Het werkt! Eureka! Onwijs bedankt voor je hulp, heel erg tof. Met zeer vriendelijke groet, Anton.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...