Ga naar inhoud

Geluid niet synchroon na kopie via Flask


Aanbevolen berichten

Ik ben erg nieuw op dit gebied en heb net mijn computertje een nacht en een ochtend aan de gang gehouden voor het dubben van een DVD naar Divx via Flask. Het uiteindelijke bestand is een .avi trouwens wat ik ook niet snap. Hoe dan ook, erg tevreden over de kwalitiet, ziet er gewoon goed uit, alleen het geluid loopt niet synchroon. Scheelt al gauw een seconde of zo. Het enigste dat ik weet is dat ik ergens MP3 Layer moest aanvinken, maar gezien ik op dat moment niet de MP3radium Codec (wat ik ook niet ken trouwens) geinstalleerd had heb ik de audioCodec op standaard laten staan. Weet iemand of dit probleem hier aan ligt of aan iets anders? Voordat ik weer 14 uurtjes ga wachten op iets wat misschien toch weer fout gaat.. moxie
Link naar reactie
Geweldig! En vreemd tegelijkertijd. Dat programmaatje gedownload, maar de opties die jij beschreef waren er in mijn geval niet. Compressie was niet te kiezen, Avi was geselecteerd en niet .wav (dus dat had ik misschien toch al goed gedaan...) en direct stream copy stond al aangevinkt onder Audio. Ik heb geloof ik wel nog direct stream copy aangevinkt onder video, en toen gewoon weer als .Avi opgeslagen onder een nieuwe naam. Het scheelt voor mijn gevoel nog wel een fractie van een seconde (echt minimaal), maar het betreft hier een oude film, dus die zal waarschijnlijk toch al niet perfect zijn geweest. Eerste reactie, meteen raak, 1-0. Dan nu maar aan de volgende van Ray Harryhausen beginnen (als je dat toevallig iets zegt...) groet, moxie
Link naar reactie
Als je zowel audio als video hebt opgeslagen met "direct stream copy" dan is er met a+v niets gebeurt..... Het doet exact wat het zegt: directe stroom kopie (geen bewerking dus) In dat geval wordt de video opnieuw door Vdub weggeschreven maar dat kan net de redding geweest zijn aangezien Vdub wel de interleave(koppeling tussen audio en video) opnieuw maakt en dat kan de de-sync oplossen....
Link naar reactie
Ik had alle instellingen bij die programma's nog niet goed bekeken, alleen maar rechttoe rechtaan geprobeerd een kopie te maken om te kijken wat er van de kwaliteit over zou blijven. Ik zal die programmaatjes dus nog eens beter onder de loep moeten nemen. Dan heb ik nog twee kleine vraagjes. Ik heb nu namelijk een bestand van 715 MB overgehouden omdat ik gekozen had voor een compressie die tot een schijfje van 700 MB zou leiden en niet tot 650 MB (verschil?). Moet ik dit bestand als "data" branden op een CDR om hem te kunnen bekijken in een DVD-speler die aan de TV hangt, of als VCD? Dit laatste is me namelijk sowieso niet gelukt omdat EasyCD-Creator de Avi-file niet accepteerde... moxie
Link naar reactie
[quote:a7eb3acd8b="moxie"]Dan heb ik nog twee kleine vraagjes. Ik heb nu namelijk een bestand van 715 MB overgehouden omdat ik gekozen had voor een compressie die tot een schijfje van 700 MB zou leiden en niet tot 650 MB (verschil?). Moet ik dit bestand als "data" branden op een CDR om hem te kunnen bekijken in een DVD-speler die aan de TV hangt, of als VCD? Dit laatste is me namelijk sowieso niet gelukt omdat EasyCD-Creator de Avi-file niet accepteerde...moxie[/quote:a7eb3acd8b] Als VCD. En gebruik Nero, dat is echt super makkelijk. Voor het naar DivX omzetten gebruik ik overigens DVDx, een errug makkelijk programma. Nooit problemen mee !
Link naar reactie
Een divx is niet afspeelbaar in een home dvdplayer maar alleen op de pc, je zult de divx dus als een gewone data cd moeten branden. Voor het afspelen op een standalone dvd speler moet het bestand een vcd compatible mpeg1 zijn welke je tot vcd brand mbv. nero of cdcreator. Om een vcd te maken hoef je niet eerst een divx te maken, je kan rechtstreeks vanuit flask saven tot mpeg1, je kiest daarvoor de BBmpeg plugin als output en configureerd deze tot vcd/mpeg1. Lees er meer over hier : www.vcdhelp.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...