Ga naar inhoud

Juiste instellingen voor TMPGenc +


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben sinds kort bezig met het video bewerken van eigen opgenomen video materiaal (digital 8) Het capturen en editten doe ik met Studio DV+. Het omzetten van de AVI files naar MPEG doe ik met TMPGenc +. Nu gaat het beeldverwerken goed in TMPGenc, maar het bewerken van audio niet. Het geluid klink net zoals een MP3 file met een lage bitrate ! Wie wil mij helpen met het juist configureren van TMPGenc, zodat het audio dus uiteindelijk ook goed wordt ? Groeten, Leon
Link naar reactie
Ben toevallig ook druk bezig met videobewerking en daarbij ook aan het experimenteren met TMPGenc. Er van uitgaande dat het geluid van je orignele AVI-file goed is, kun je in het hoofdscherm (dus niet via de Wizard) klikken op Setting en vervolgens op het tabblad Audio. Kijk even of de sampling frequency op 44100 Hz staat en zet de bitrate op 224. De bitrate voor video moet constant bitrate CBR zijn op 1150 kbps. Wim.
Link naar reactie
je ken ook toolame downloaden en als audio encoder gebruiken in tmpgenc (via option/environmental setting/external tool kun je dat instellen)... de interne audio encoder van tmpgenc is niet van de allerbeste kwaliteit, daarom is het gebruik van toolame aan te raden. en als je een tmpgenc template wilt veranderen moet je de UNLOCK template laden en die kun je terug vinden in de subdir EXTRA in de TEMPLATE dir![color=green:e2a6a171d7][/color:e2a6a171d7]
Link naar reactie
Ik heb nu toolame als externe audio encoder, maar daarmee krijg ik precies hetzelfde resultaat....het audio blijft slecht... Hoe kan ik nu simpel avi files omzetten naar mpeg files, zonder dat ik allemaal verschillende programma's moet gebruiken en steeds alles moet omzetten ? Nu zal ik dus eerst Studio DV moeten gebruiken om te capturen/editen en als avi file opslaan, daarna met v.dub aan de slag en dan weer met tmpgenc naar mpeg.... iemand anders nog tips danwel adviezen om enkel met tmpgenc goede mpegs te maken ? Bedankt voor eventule reacties, Leon
Link naar reactie
Als het goed is kan je op je camera bij opname kiezen uit 32 of 48 KHZ, probeer eens de andere stand en neem een stukje op en kijk of het opgelost is...... Mpeg materiaal kan alleen 44.1 KHZ bevatten , mogelijk gaat het in TMPGenc mis met de conversie. Nog een andere optie: codeer met tmpgenc eens een stukje dv materiaal dat niet bewerkt is in studio, dus puur onberkt materiaal, mogelijk zit het probleem in studio?....
Link naar reactie
NOT !!! inderdaad, leuke effecten ...geluid loopt niet meer synchroom. ok, nu met virtualdub, als ik daar de avi file laad, moet ik dan nog iets aan de instellingen veranderen eer hij het naar 44.1 KHz zet ? of doet hij dit automatisch ? Ik heb trouwens ook een onbewerkte avi geprobeerd, dus zonder studio dv, maar hetzelfde resultaat... Ik kan mijn camera inderdaad ook instellen op 8bit, dit zal dan wel 44.1KHz zijn, ga ik zo ff proberen.
Link naar reactie
Sorry, dan heeft de video waarschijnlijk ook op full processing mode gestaan en is de video tevens gehercomprimeerd(meestal naar cinepak. Virtualdub is een zeer eenvoudig programma zolang je de opzet er van maar begrijpt. Het betreft twee bewerkings lijnen, 1 voor de video en 1 voor audio. Het wel of niet "aanzetten" van de betreffende lijn doe je door deze op "full processing " te zetten, de andere optie " direct stream copy" betekent dat er juist niets mee gebeurt. Je kan dus met vdub de audio bewerken zonder aan de video te komen en vice versa, erg handig.... In de bewerkingslijnen zitten diverse filters die in of uit geschakelt kunnen worden, zo is er de compressie voor zowel de audio als video maar ook een resample filter voor de audio (conversion) of een framerate filter voor de video. Voor de meeste geldt dat zolang je er maar niet aanzit er ook nix gebeurt Zolang de audio of video op direct stream staat hebben bijna geen van de instelbare opties enig effect, meestal zijn ze dan ook niet te benaderen(optie is "grijs") In jouw geval moet dus de video op directstreamcopy staan want daar wil je nix aan doen. ps, vdub heeft een context gevoelige help(vraagtekentje naast het kruisje om venster te sluiten) en een gewone help file....
Link naar reactie
Overigens: het wordt miz. tijd om Pinnacle eens te mailen.... TMPGenc is een wereldklasse encoder die normaal gesproken uitstekend de conversie kan doen van 48 naar 44.1 khz Dat het bij jouw niet wil lukken zou mogelijk betekenen dat de pinnacle dv codec iets "verminkt" aan de audio waardoor deze niet goed leesbaar is in tmpgenc. Een andere optie: heb je al de laatste versie van TMPGenc-plus?, er waren als ik me het goed herinner wat "issues" met de eerste versies van tmpgencplus betreffende dv-video.......
Link naar reactie
  • 3 weken later...
weer terug van weg geweest... En ik ben weer aan het stoeien met v.dub als ik audio omzet naar 44.1KHz en niets verander aan mijn video, gaat er toch iets mis. Bij elk film bestand die ik omzet valt op een gegeven moment het geluid weg en krijg ik de melding "ongeldige bestands indeling" (in media player)en werkt ook niet als ik het evengoed brand op cd. Wat kan de oorzaak hier van zijn ? Doe ik toch nog iets verkeerd ? Groeten, Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...