Ga naar inhoud

mirodc30-vido expert problemen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb grote problemen met de hd test die door expert word uitgevoerd. mijn systeen is een msi k7t266 pro ru - 512 mb mem - amd 1800+. ik heb een maxtor 80G 7200t/s drive die helemaal leeg geformatteerd is. en een andere Maxtor 80G 7200 waar het systeem op staat. Steeds als ik de test uitvoer krijg ik totaal andere waardes van de datarate en het is altijd het schrijven naar de hd die absoluut waardeloos is. ook een andere Maxtor 80G die ik bezit geeft geen betere waarden, dat heb ik al geprobeert. Zowel het systeem op een andere hd als op deze 80G heeft geen enkele invloed. Ook geen verschil als ik met win 98 of met win ME werk, het heeft geen effect. Ik heb alles wel geprobeerd van defragmenteren tot formatteren van de hd's Ook niet als ik de hd op de raidcontroller hang die op het moederbord zit. ik krijg schrijfdatarate die tussen de 385kB/s tot 7100 kB/s heen en weer schiet en ik kan dus geen enkele goede datarate krijgen om nu eens mijn svhs tapes van mijn vakantie op een fatsoenlijke manier te capturen. de leessnelheid is wel altijd hoog 'zeg maar rond de 14000 het gekke is dat ik een paar weken terug ineens WEL op 7100 kb/s kon capturen en zo een paar 45 min. tapes op de hd kon krijgen. Hoe dat zomaar kon is mij nu nog steeds een raadsel maar helaas na een nodige defragmentatie was het ook weer net zo snel afgelopen. Ik snap er helemaal niks meer van. Mijn hoop is nu gevestigd op de kennis die over dit onderwerp misschien op dit forum aanwezig is. Mart
Link naar reactie
De waardes die jij meld zijn niet goed, mijn 5400/80 GB maxtor haalt zonder enige defrag of ander fratsen op zijn sloffen 18 MB/sec met schrijven en 22 MB/sec met lezen. Zelfs de incindentele 7100 KBs die jij meld is waardeloos en bij lange na niet voldoende, je hebt toch echt wel een serieus probleem. Via 4-in-1 drivers zijn ok en up to date? Zitten de kabels wel ok en niet stuk?, probeer eens een andere kabel. Ultra ATA-66 en hogere kabels(80 aders) hebben 1 stekker voor het mobo, 1 stekker voor master aansluiting en 1 stekker voor slave aansluiting. Verkeerd aangesloten stekkers geeft instabiliteit,slechte performance en nog meer narigheid....
Link naar reactie
Dat ik een serieus probleem weet ik dus maar al te goed. Ik heb inderdaad ook de juiste kabels aangesloten en ook al met andere geprobeerd. Het zijn trouwens nog nieuwe ook. Ook de volgorde van aansluiting, mobo - master en slave dus, is in orde. Er zitten ook 80 aderige kabels aan. Zelfs als ik alles uit de kast trek wat niet echt noodzakelijk is werken die hd's niet met een hogere datarate. Nu jij ( rwilligen ) ook nog zegt dat 7100 kB/s waardeloos is weet ik het helemaal niet meer. Ik hoop toch dat er iemand is die mij DE gouden tip kan geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...