Ga naar inhoud

Mini-DV aansluiten op PC: capturen zonder opname op tape


Aanbevolen berichten

Kan dit? Ik wil dus tv of video via mijn Mini-DV cameratje capturen zonder het eerst op tape op te nemen. Op dit moment neem ik het eerst op tape op, sluit vervolgens het cameratje aan op de computer d.m.v. Firewire, en capture dan de tape weer op de PC. Buiten dat alles nu 2x zo lang duurt (eerst opnemen, dan afspelen en capturen) ontstaat er op deze manier natuurlijk een gigantische slijtage van m'n camera (koppen) en van de tapejes. Zeker omdat ik dit een aantal keren per dag doe. Nu was mijn idee om hem gelijk aan te sluiten op m'n PC. Dus video-in kabeltje in de camera en gelijk de Firewire in de camera. Gisteravond heb ik dit even getest, maar zolang de Firewire in de camera zit, krijg ik geen beeld. Is dit normaal, en is mijn idee dus gewoon niet mogelijk, of doe ik gewoon iets niet helemaal goed?
Link naar reactie
Gevonden! Welliswaar niet door de handleiding te lezen, want die is zo onlogisch opgebouwd als mogelijk is, maar gewoon door wat in de menu's te spelen. - Menu - Pagina 1 - A/V - DV OUT - deze op ON zetten Zo simpel was het nou :) Ik heb trouwens een Sony PC9E. Ik ben er super blij mee, en wordt hoe langer hoe blijer naarmate ik de mogelijkheden leer kennen. In ieder geval bedankt voor het medenken :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...