Ga naar inhoud

Videobewerkings software


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb vandaag een Pinnacle PCTV kaart gekocht en Magix Film op cd en Dvd gekocht. Die laatste doet me enorm twijfelen of ik em niet beter snel kan gaan omruilen, ik werk onder XP en Magix is vandaag zo'n keer of 10 vastgelopen, ik heb een filmpje van het net gehaald en gebrand als vcd, de kwaliteit en het geluid waren beroerd ( op standalone DvD speler ) dus even surfen en de oplossing (?) als svcd branden, dit neemt nogal wat ruimte in beslag op een cd-r dus wou ik de film ( 49minuten ) in 2en knippen en dan 2 cd's branden maar telkens als ik dit gedaan had liep de boel weer vast en er kwamen ook geen 2 verschillende stukken film uit. Dus lang verhaal maar ligt het vastlopen eerder aan XP ? Wat is een goed videobewerkingspakket om avi en eigen videomateriaal van Analoge camera te bewerken ? Thanks
Link naar reactie
Adobe Premiere of U-lead mediastudio-videostudio maar die zijn nogal prijzig.... Pinnacle studio7 is aardig en betaalbaar. Voor alle pakketen geldt dat je ze niet hoeft te kopen voor de meegeleverde mpeg encoder die is in 9 van 10 pakketten waardeloos, een losse mpeg encoder als TMPGenc doet dat veeeeeeel beter :) De kwaliteit van beeld van een vcd zijn best redelijk, het geluid is zeker goed en van een svcd hoef je niets meer te verwachten de geluidsindeling daarvan is dezelfde als van vcd. Als je een idee wilt hebben van wat mogelijk is raad ik je aan om eens met kazaa gewoon te zoeken naar muziek video clips van een populaire band, daar zijn er meestal voldoende van in goede vcd kwaliteit(352x288 voor pal of 352x240 voor ntsc)
Link naar reactie
[quote:bc24b92fa1="rwilligen"]Adobe Premiere of U-lead mediastudio-videostudio maar die zijn nogal prijzig.... Pinnacle studio7 is aardig en betaalbaar. Voor alle pakketen geldt dat je ze niet hoeft te kopen voor de meegeleverde mpeg encoder die is in 9 van 10 pakketten waardeloos, een losse mpeg encoder als TMPGenc doet dat veeeeeeel beter :) De kwaliteit van beeld van een vcd zijn best redelijk, het geluid is zeker goed en van een svcd hoef je niets meer te verwachten de geluidsindeling daarvan is dezelfde als van vcd. Als je een idee wilt hebben van wat mogelijk is raad ik je aan om eens met kazaa gewoon te zoeken naar muziek video clips van een populaire band, daar zijn er meestal voldoende van in goede vcd kwaliteit(352x288 voor pal of 352x240 voor ntsc)[/quote:bc24b92fa1] Bedankt voor je uitgebreide uitleg, toevallig heb ik vandaag Magix teruggebracht en Pinnacle Studio 7 gekocht. Ziet er stukken professioneler uit. Wat betreft de svcd is de beeldkwaliteit wel beter dan vcd ????? Geluidsindeling ala maar de vcd die ik gebrand had hing aan mekaar van korrels toen ik hem in de Dvspeler stak.
Link naar reactie
Heb je de software 5.1 er bij gekregen?Met analogecam neem ik via deze combi software op in Avi of MPG- HQ VCD resolutie.Is de kwaliteit van de te capturen beeld iets wazig /streperig /korrel dan neem ik in avi op en ga hem dan met TMPenc omzetten naar mpg/vcd.als je dit programma dan juist in instelt dan wordt de kwaliteit van het opgenomen beeld stukken beter.(ech waaar).SVCD geeft niet zoveel beter resultaat,en je krijgt niet zoveel minuten op je schijf ,en ook niet iedere DVD speler kan hem afspelen.
Link naar reactie
[quote:80e2156168="stelf01"]Heb je de software 5.1 er bij gekregen?Met analogecam neem ik via deze combi software op in Avi of MPG- HQ VCD resolutie.Is de kwaliteit van de te capturen beeld iets wazig /streperig /korrel dan neem ik in avi op en ga hem dan met TMPenc omzetten naar mpg/vcd.als je dit programma dan juist in instelt dan wordt de kwaliteit van het opgenomen beeld stukken beter.(ech waaar).SVCD geeft niet zoveel beter resultaat,en je krijgt niet zoveel minuten op je schijf ,en ook niet iedere DVD speler kan hem afspelen.[/quote:80e2156168] Nou, ik heb bij Pinnacle, versie 7.09 gekregen en al meteen geupdated. TMPenc had ik al meerdere malen in berichten zien staan als goede encoder (zeker aandelen :D ) en heb ik net gebruikt. Het avibestand wat ik heb is 49 minuten, te groot dus om een svcd van te maken, ik heb het in 2en gehakt en net als MPEG2 gedecoded en nu maar hopen dat ik het om te branden kan laden in Pinnacle want het 100-en pagina's tellende handboek met nogal veel nieuwe begrippen heb ik nog lang niet uit. Dat laatste lukt nog niet echt.
Link naar reactie
De beeldkwaliteit van Svcd is een stuk hoger dan die van vcd. De resolutie is hoger(480x576 tov 352x288) en de daarbij toegestane bitrate is ook hoger(2520 Kbs tov 1374 Kbs). Al met al krijg je aanzienlijk gedetaileerder beeld maar of dit ook tot zijn recht komt is sterk afhankelijk van het bronmateriaal, opgenomen tv beelden bevatten meestal nogal wat ruis en andere rottigheid en dit kan de kwaliteit van mpeg materiaal goed bederven. Nadeel blijft dat inderdaad niet iedere dvd speler er mee overweg kan. Probeer dus eerst eens je tv ontvangst zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, kijk verder ook eens of je mbv. je tv software de beeld kwaliteit kan verbeteren betreffende helderheid en contrast. Verder: studio kan geen vcd of svcd branden, het is geen brand programma, het programma maakt de mpeg die je daarna met bv Nero tot vcd/svcd brandt. En zelfs voor het coderen naar mpeg zou ik studio niet gebruiken maar beter TMPGenc. Je moet dus je project vanuit studio saven als avi, doe dit met bv de Indeo 5.11 codec op 100 % beeldkwaliteit of een DV codec(als die in het rijtje met codecs staat)
Link naar reactie
[quote:39addef9cd="rwilligen"]De beeldkwaliteit van Svcd is een stuk hoger dan die van vcd. De resolutie is hoger(480x576 tov 352x288) en de daarbij toegestane bitrate is ook hoger(2520 Kbs tov 1374 Kbs). Al met al krijg je aanzienlijk gedetaileerder beeld maar of dit ook tot zijn recht komt is sterk afhankelijk van het bronmateriaal, opgenomen tv beelden bevatten meestal nogal wat ruis en andere rottigheid en dit kan de kwaliteit van mpeg materiaal goed bederven. Nadeel blijft dat inderdaad niet iedere dvd speler er mee overweg kan. Probeer dus eerst eens je tv ontvangst zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, kijk verder ook eens of je mbv. je tv software de beeld kwaliteit kan verbeteren betreffende helderheid en contrast. Verder: studio kan geen vcd of svcd branden, het is geen brand programma, het programma maakt de mpeg die je daarna met bv Nero tot vcd/svcd brandt. En zelfs voor het coderen naar mpeg zou ik studio niet gebruiken maar beter TMPGenc. Je moet dus je project vanuit studio saven als avi, doe dit met bv de Indeo 5.11 codec op 100 % beeldkwaliteit of een DV codec(als die in het rijtje met codecs staat)[/quote:39addef9cd] Okidoki, ben hier ondertussen een hele workshop aan 't volgen geloof ik, ik heb TMPGenc gebruikt duurde effe voor 25 minuten film en heb hem nu als MPEG II gesaved. Ik dacht toch echt te kunnen branden met Studio, foutje dus, Nero heb ik al eens gedownload dus dat wordt vrees ik weer geld uitgeven. Magix was niets, Pinnacle ziet er top uit maar als leek moet ik toch nog aardig wat bijleren, maar goed om jullie telkens lastig te vallen is niet de bedoeling, heeft CT geen Cursus hierover geschreven op de site of in een van de bladen ???? Een lekencursus dan, k ben ook nog Belg dus,... :oops:
Link naar reactie
Ai... 't is een belg.... :D :D :D :D :D :P :lol: Er is voor zover ik weet geen cursus geweest voor dit soort narigheid, dus zal je ons moeten blijven "lastigvallen", iets wat we graag doen, dat is nou net het idee van een forum. Maar evengoed: een hoop antwoorden kan je hier vinden: http://www.vcdhelper.com/ Nero brengt zo ongeveer iedere 3 weken een update uit dus strikt genomen zou je hem niet hoeven te kopen maar kan je van de ene demo naar de andere branden.
Link naar reactie
Dank voor de tip, kan ik dus mooi Nero weer eens gaan downloaden, als XP tenminste niet weer gaat zeuren over instabiliteitsproblemen met cdrecordingsoftware. Nu probeer ik sinds gisteren beeld te krijgen in Studio met men Sony Handycam, Analoge camera, een mailtje naar Pinnacle kwam terug met het simpele antwoord " je moet dan wel PCTV als bron opgeven " zo ver was ik ook al maar helaas geen beeld alleen sneeuw. Ik heb de "gele" Video kabel vanuit men camera in de PCTV Rage kaart ook in de gele stekker geplugd maar geen beeld dus, aantal malen herstart en de pluggen er weer in nog steeds geen beeld. Laat staan audio want daar kreeg ik een klein kabeltje voor wat van de PCTV naar men soundcard moest, ook dat lukt niet. Of ik ben dus een beetje gek of ik doe iets helemaal verkeerd ?????
Link naar reactie
Bediening van je tv kaart kan niet vanuit studio. Om te beginnen zal je in je tv software een bron moeten kiezen, normaal gesproken staat die op "tuner" oid je zou dan in studio dus een tv beeld moeten zien, als je dan ook nog je tv software op een kanaal zet met ontvangst, bv. BRT1 dan zou je in studio de brt1 moeten zien. Wissel dus in je tv software de bron naar "composite" en daarna zou je in studio wel je camera beeld moeten zien. Oh ja: probeer niet je tv software en studio tegelijk te draaien , dat kan niet, dus eerst tv software opstarten, instellingen maken, tv afsluiten en pas daarna studio opstarten.
Link naar reactie
Ooooh, dat is nou net niet wat ik gedaan heb. Ik start gewoon Studio op, men camera is dan inmiddels aangesloten op de pctv kaart en dan selecteer ik Opnemen-Installatie Videobron-Studio PCTV Pci en kijk naar sneeuw. Even je berichtje paar keer lezen en opnieuw proberen. De svcd is trouwens mislukt, ik had het Avibestand met dat TMPG ofzo encoded naar MPEG II en toen via Nero als VCD gebrand, SVCD bestaat niet in de laatste nieuwe demo. Na het inlezen van het MPEG bestand zei nero ook dat het een MPEG I bestand zou moeten zijn, enfin ik toch maar negeren en gewoon branden. Reslutaat in de DvD speler, allemaal groene blokjes verdeeld over het eigenlijke beeld en hier en daar wat blauwe stippen en geen geluid. Dus. Mmm
Link naar reactie
In de laatste Nero (demo= exact hetzelfde als betaald) zit wel degelijk Svcd maar (dom genoeg..) niet als je de wizzard gebruikt. Gooi de wizzard weg totdat je het keuze menu krijgt met in de rechter kolom de cd typen,Svcd komt na vcd , de zevende van boven. Dat je vcd mislukt is is logisch, een vcd kan geen mpeg2 bevatten, de groene blokken zijn het gevolg van de decoder die over zijn nek gaat :lol: Wat betreft TMPGenc: gebruik je wel de ingebouwde wizzard? , kies voor Svcd met CBR 2520 Kbs en in prinicipe kan er daar niet veel mis mee gaan. Oh ja : ik raad je wel aan om zolang even CD_RW te gebruiken, het kan nog wel een paar keer mislukken op iets pietluttigs, geduld je bent er bijna.... 8)
Link naar reactie
Het begint nu wel heel erg spannend te worden :o Ik ga es even lekker een Svcdtjen branden, denk ik :D Heb inmiddels men hele hebben en houden naar Pinnacle moeten sturen ( sysinfo ) en bugreport, heb ook hun antwoord uitgevoerd maar helaas wel in Pctv beeld en geluid en nog steeds niet in Studio, Het blijft spannend. [u:1c9aeba2d9]Pinnacle schreef [/u:1c9aeba2d9]: "Dat kleine stekkertje moet u niet verbinden als u een video camera aangesloten heeft want de camera moet aan de pctv kaart voor het beeld en aan de geluidskaart voor het geluid verbonden zijn. Daarbij zit uw PCTV kaart op IRQ 3 terwijl deze op 9, 10, 11, 12 moet zitten verruilt u de PCTV kaart met de geluids kaart dan kan het wel eens opgelost zijn." [b:1c9aeba2d9]Dus lekker niet hé.[/b:1c9aeba2d9] Als ik uit deze ellende kom stuur ik je een Duvelpakketje op, is nog over van een van men wedstrijden op men site www.belgischebieren.nl :D
Link naar reactie
HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :wink: Als je de mannen van Pinnacle aan het zweten wilt hebben : vertel ze ff dat je onder WinXP werkt en dat (zoals zij ongetwijfelt weten, toch?) winXP in ACPI draait en dat daardoor de interupt niet verwisselbaar zijn. Tenminste: als jouw systeem in ACPI draait? , vind je in apparaat beheer, apparaten weergeven op vebinding, De acpi-pc staat (meestal) als het goed is bovenaan. Zo ja: de interupts zijn niet te wijzigen, zo nee: je zal pinnacle moeten volgen. Waarom dit alles: het "Interupt probleem" is een standaart antwoord van Pinnacle wat ze bij ieder probleem geven omdat het een stelletje randdebielen zijn die niet weten hoe hun eigen software werkt, zo zijn ze meestal snel verlost van vervelende klanten en kunnen ze weer verder gaan met datgene waar ze goed in zijn : geld verdienen met updates voor hun brakke drivers. Helaas weet in nix van een pctv pro en kan je dus daar niet mee verder helpen. Ik redeneer vanuit een Hauppauge Wintv en aangezien er dezelfde chipset opzit ga ik er vanuit dat een pctv hetzelfde werkt wat betreft het werken met studio maar dat hoeft natuurlijk niet persee zo te zijn.... Iemand anders die een pctv pro heeft en werkt met studio? stelf01 ?
Link naar reactie
En ja hoor, wat zien we, XP draait in ACPI. Dus, effe een zeer aardig mailtje sturen naar Pinnacle :evil: Ik las in een test over Tvkaarten over Hauppauge Wintv, volgens mij hebben zij toch ook Tvkaarten of niet, anders is het vrij simpel, ik retourneer, nu het nog kan, gewoon de Pinncale zooi. Heb u dan wel een tip wat betreft Videobewerkinssoftware ????? Thanks
Link naar reactie
Tja, ik zei het al Adobe Premiere of U-lead maar die zijn prijzig en ook meteen 100x complexer en profi en niet iedereen is daarmee nou meteen geholpen, de meeste mensen willen gewoon een paar filmpjes an elkaar plakken met een effectje en een eenvoudig titeltje mischien maar verder nix gecompliceerds en dat is nou net wat studio7 goed doet: simpel monteren. Ik zou ze nog wel de kans geven om het op te lossen,wellicht is het simpel probleem/instelling en je hebt per slot van rekening toch zo wel een aardig setje, kaart en softw zijn van de zelfde maker en dat is meestal wel het recept voor succes. Bovendien is er met de pctv voorzover ik heb begrepen de mogelijk extra software aan te schaffen waarmee je realtime mpeg1/2? kan opnemen, handig. Bij Hauppauge is er ook een kaart die dit kan maar dan hardware matig en dat is dan ook meteen de enigste manier om te capturen met de kaart: via de hardware mpeg encoder die een aardige kwaliteit levert maar echt fantastisch is het niet. De software matige realtime mpeg capture van Hauppauge is te lullig om te noemen en niet serieus te nemen. Serieuse capture met een Hauppauge begint dus met het installeren van een MJPEG codec en capturen doe je met Virtualdub, bewerken kan daarna in ieder pakket wat je maar wilt. meld ondertussen aan je leverancier van je probleem en vertel hem je voornemen, dat je welwillend bent om het nog te proberen en niet meteen de hele boel terug te schuiven maar dat indien het hele verhaal mislukt wat natuurlijk nog even kan duren en wellicht tot na de datum waarop je nog kan ruilen of teruggeven je toch het spulletje terug wilt geven,als ie niet accoord gaat en je vind het risico te groot lever je gelijk het hele boeltje terug. Hauppauge Wintv zijn tv kaarten alla PCTV maar miz (!) voorzien van betere drivers en software, dit betekent niet dat je met een hauppauge geen narigheid kan hebben, maar ik zie zelden problemen met deze kaarten. Reken dus niet op een evt betere kwaliteit video, die is er niet, van alle tv kaarten is de chipset een conexant BT 8xx en die bepaald grotendeels de kwaliteit. Als je nog aan een alles in1 oplossing wilt denken: de Matrox Marvel kaarten zijn zeer goed en niet te vergelijken met een "conexantBT8xx" tv kaart, de software en hardware zijn bij deze kaarten goed op elkaar afgestemd, helaas is de grafische kaart zelf een beetje traag naar huidige Gforce begrippen maar als je geen games speelt is het een aanrader. Oh ja: wat voor sys heb je ? cpu,mobo? enz enz..
Link naar reactie
Dell Computer Corporation Systeemmodel XPS866 Systeemtype Op x86 gebaseerde pc Processor x86 Family 6 Model 8 Stepping 6 GenuineIntel ~864 MhzIntel(r) 82820 Processor to AGP Controller I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro IRQ 10 Creative SB Live! Value (WDM) IRQ 10 Intel(r) 82801AA USB Universele Host-controller IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI IRQ 9 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC IRQ 9 Intel(r) 82801AA SMBus Controller SONY CD-RW CRX120E Nou, heb hier en daar wat geknipt en geplakt, hopelijk voldoende Info ? Twijfel nu over wel of niet retourneren, Matrox Marvel kaarten wel interessant. Lees nu net dat onderzoek en zie dat Hauppage WinTv theater en Hauppage WinTV PCI Fm misschien ook goed kunnen zijn ???? DUS :-? Onderdeel 2 is mislutk, de Svcd is goed gelukt in Nero allen blijkt nu men satndalone dvdspeler Sony alleen vcd te accepteren, de svcd was volgens de display geen geldige disk dus :roll:
Link naar reactie
Ik heb dus de PCTVpro met de gekochte software 5.1 (afzetters)schijnt zeer gevoelig tezijn wat betreft hardware PC.Met mijn MSI bord grote problemen,nu met ASUS werkt het goed.TV kaart opstarten .Kaart op composite.Capture setting op SVCD -VCD DVD longplay 0f DIVX zettenOpnemen een fluitje van een cent.Daarna kun je de file inladen in Studio en gaan bewerken.Ik zelf werk met Ulead videostudio , vindt ik zelf eenvoudig en makkelijk voor huis en keuken gebruik.Heb met mijn vorig moederbord ook met Studio gecaptured , maar gaf vaak weer problemen, vandaar dat ik hem nu links laat.Je kunt trouwens ook vanuit de PCTVPRO software 5.1 ook direkt VCD-SVCD branden.Heb jaren met de Matrox Marvel gewerkt ,dat was in 1 woord geweldig !!!!Jammer dat de 3 D kwaliteit enorm waardeloos is in deze tijd.Dat was mijn reden om een andere manier tezoeken voor niet al teveel geld.He RW je bent er nog steeds voor de problemen(gelukkig)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...