Ga naar inhoud

Mpeg burnen gaat verkeerd


Aanbevolen berichten

ik heb laatst een filmpje gedownload van internet, en wil deze nu copieeren op een CD zodat ik hem kan bekijken op mijn DVD speler. heb het bestand (AVI) geript, dus eerst sound eruit gehaald met virtualdub, daarna met TMPGenc de film geimporteerd samen met het geluid, en het bestand geconverteerd naar mpeg formaat. Heb daarna met VCDeasy een cdtje gebrand, aangegeven dat het mpeg bestand op de CD moest komen, geeft ie ook aan, filename.mpeg maar als het cdtje klaar is en ik de CD verken staan er alleen maar directorys op, nou ja toch maar proberen in de DVDspeler, maar zoals verw8: Disc Error. heb het ook al met Nero geprobeerd, maar die maakt er precies hetzelfde van. dit staat op de CD als ik hem verken: map: cdi map: ext map: mpegav map: segment map: VCD in een paar mappen zitten wat bestandjes vooral: VCD en DAT bestanden. weet iemand wat ik fout doe?? rip ik ze verkeerd, of is er een simpel truukje voor?? thanx
Link naar reactie
ok, het is een DVD standalone speler die cdr, cdrw enzo ondersteund, dus hij moet de cd kunnen spelen. hij moet dus kunnen spelen in de stand alone player. Ik heb het bestand (AVI) geconferteerd naar mpeg, omdat je daarmee videocd kan maken, of zo iets. als ik de CD brand staat er dus een aantal directorys ipv 1 bestand wat de originele film is.
Link naar reactie
De indeling van je vcd is goed, wat jij erop ziet staan is wat er op hoort te staan. De videofile is het *.dat bestand in de map mpegav, de andere mappen en bestanden zijn nodig voor navigatie op de vcd. Je kunt de *.dat file checken op de pc door deze in verkenner naar windows mediaplayer te slepen, als het goed is speelt ie hem gewoon af. btw: een videocd is GEEN cd met een paar mpeg1's erop gebrand!, een vcd is een speciale indeling op de cd ongeveer net zoals een audio cd geen cd is met een paar wavjes erop gebrand. Je moet dus in je brandprogramma expliciet kiezen voor het maken van een Videocd. Er zijn meerder mogelijkheden waardoor het niet lukt: *hij is niet goed gebrand: gebruik Nero , deze maakt 100% vcd compliable cd's. *de mpeg1 file kan niet goed zijn: heb je de wizzard in TMPGenc gebruikt en gekozen voor vcd/mpeg1? dan is de mpeg1 wel correct. *Je DVD speler kan geen vcd weergeven.... Ik raad je aan om het te gaan testen met een cd-rw. Probeer aan en klein stukje video te komen met als resolutie 352x288/25 frames/sec en codeer dit met tmpgenc tot vcd/mpeg1 en brand met nero tot vcd. of: doe het nog makkelijker kies in Nero voor een vcd en kies de avi, nero zal nu de conversie doen van avi naar mpeg, zo kan er helemaal nix misgaan.
Link naar reactie
[quote:903ddc1930="turbulence"]ok, het is een DVD standalone speler die cdr, cdrw enzo ondersteund, dus hij moet de cd kunnen spelen. hij moet dus kunnen spelen in de stand alone player. Ik heb het bestand (AVI) geconferteerd naar mpeg, omdat je daarmee videocd kan maken, of zo iets. als ik de CD brand staat er dus een aantal directorys ipv 1 bestand wat de originele film is.[/quote:903ddc1930] Het feit dat hij CDR-CDRW aan kan, hoeft nog niet te zeggen dat hij ook vcd aan kan. Welk merk/type dvd-speler is het ????
Link naar reactie
Ik heb even verder gekeken en vond deze specs: Region Two; PAL/NTSC; Dolby Digital/dts decoding; DVD, VCD, CD, CD-R, CD-RW, MP3 playback; 5x claimed 30Watts output plus 30Watts sub output; AM/FM RDS tuner; S-Video, composite video output; headphone socket (3.5mm); FM coaxial and AM Loop antenna connection Hij kan dus wel VCD aan, dan moet je het probleem dus toch zoeken bij het branden. Ikzelf brand geripte dvd´s met Nero, eerst geript met DVDx, deze ript naar MPEG en vervolgens gebrand met Nero als VideoCD, de indeling is dan zoals jij ook al beschreef en moet dus goed zijn, ja kna natuurlijk eens een ander merk CDR proberen. Ik weet niet meer zeker of je de keus hebt, maar sluit in ieder geval de cd na de brandsessie af.
Link naar reactie
misschien een gekke vraag, maar: heb je de svcd-plugin van Nero wel geinstalleerd ? Als dat niet zo is LIJKT het of nero een svcd cd heeft gebrand maar deze zal niet werken. oja, kijk eens naar die .dat (vcd) files. 1 ervan zal best wel afspelen in wmp want dat is je movie. Ikzelf ben niet zo'n liefhebber om Nero te laten converteren, branden van een svcd gaat verder uitstekend. Wel ben ik een voorstander van het laten omzetten naar svcd omdat dit nu eenmaal een betere kwaliteit heeft. dat omzetten van avi naar mpg en ook het branden kan je in ulead-videostudio of zoiets doen. Wil je het goedkoop doen dan met TMPGenc en die pakt het geluid ook meteen mee
Link naar reactie
deze meneer probeert een vcd te maken, wat moet hij dan met een Svcd plugin? :roll: :-? Nero maakt zonder enige toevoeging of plugin VCD, alleen voor Svcd moet je een plugin toevoegen, dit komt omdat svcd mpeg2 is en daar moeten nog steeds rechten voor worden betaald aan de mpeg organisatie. vcd= mpeg1 en is geheel gratis
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...