Ga naar inhoud

BitRate/Resolutie Video Cd's (VCD)


Aanbevolen berichten

BitRate/Resolutie Video Cd's (VCD) Hallo, Ik ben een beetje aan het rommelen met DVD's ik zet ze om naar DivX of Video Cd...+ Nederlandse ondertiteling, Nu heeft het VideoCD formaat standaard een Bitrate van 1150 kb/sec maar hoe hoger de Bitrate hoe Beter de Kwaliteit.? Toch.? Als ik een DVD rip naar VCD is die ong. 1000mb ik heb dan nog 400 mb over om ze op 2Cd's in een beter kwalteit te Rippen, Vraag: Hoe hoog mag de Bitrate zijn om h'm Comp. te houden met een standalone DVD.? Vraag: Heeft het zin om de resolutie te verhogen.? van bv (352x288) naar (720x576)? Alvast Bedankt voor Info.. mvg JC
Link naar reactie
Kan niet, vcd staat vast, het is een norm: 352x288,1374 Kbs totaal(1150 video,224 kbs audio). Hoger mag je niet gaan dan is het geen vcd meer, lager mag wel.... Er is wat rek mogelijk maar zelfs dan ben je al niet meer compatibel; video op 1246 en audio op 128, je verlegt dan dus wat bitrate van de audio naar de video terwijl de totale bitrate toch ok blijft (1374 Kbs), TMPGenc heeft hier ook een "special" template voor, zit in de map "extra" De meeste dvd players accepteren zo'n vcd maar ook niet allemaal, kwestie van proberen dus. wil je meer? : Svcd... Wil je nog meer? DVD......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...