Ga naar inhoud

Ben ik nu wel of niet regiovrij????


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik begrijp ff niet meer of ik mijn interne DVD-speler nu regiovrij gemaakt heb of niet. Ik heb een LiteOn LTD-163. Daarvoor heb ik via [url]http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/[/url] een tooltje gedownload (R1211.zip). Dit tooltje heb ik netjes volgens de handleiding gebruikt. Dat betekende o.a. opstarten in MS-DOS mode via opstartdiskette. Het tooltje geeft dan ook aan dat ik regiovrij ben. Bij het wisselen van een regio 1 naar regio 2 DVD kreeg ik echter de melding dat ik nog maar 5 keer van regio kon wisselen. Na nog een (paar) keer gewisseld te hebben kreeg ik de melding niet meer. Als ik echter bij "apparaatbeheer" kijk bij de eigenschappen van mijn DVD-speler dan geeft het tabblad "DVD-regio" aan dat ik nog slechts 2x van regio kan veranderen. Ik gebruik overigens Windows XP Professional. Wat moet ik nu geloven: het tooltje of apparaatbeheer? Op dit moment durf ik dus niet meer verschillende DVD's erin te stoppen omdat ik bang ben dat de veranderingen blijvend zijn. Overigens heb ik het tooltje nogmaals gedraaid om te kijken of de teller daarmee weer op 5 springt. Dat is helaas niet het geval. Iemand het verlossende woord???
Link naar reactie
Inderdaad heeft dit te maken met je Windows-omgeving. Hardwarematig is je DVD regiovrij gemaakt met dat tool. Je Windows-omgeving wordt "voor de gek" gehouden middels dat DVD Region Killer. Ik heb dezelfde DVD-speler als jij en ook ik heb dat r1211 tooltje gebruikt. Ook is er een heel klein pakketje DVD-info die je kunt downloaden die aan jou weergeeft of je DVD speler regiovrij is of niet. Geloof dat die ook te halen is op die site, waar jij dat r1211 tooltje hebt. Groet, Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...