Ga naar inhoud

Kopie van CD track naar HD


Aanbevolen berichten

Ik weet aardig wat van hard- en software, heb me echter nooit veel bezig gehouden met branden van data resp. muziek. Wie helpt me even op weg met het volgende?: Wat ik wil is een track naar HD te kopieeren. M.b.v. Win Media Player is dit mogelijk. A) Als ik deze track later op CD wil branden, neem ik aan dat voor "digitaal" gekozen moet worden(?) Welk bestand wordt er op deze wijze gemaakt op de HD (CDA of een WAV)? B) Kan het ook simpeler door "stomweg" via Verkenner deze track naar HD te kopieeren? Zo ja: wordt dit dan eveneens een "CDA"? Wie maakt me wijzer? Bij voorbaat dank voor reactie, Ton
Link naar reactie
Neem bij voorkeur Exact Audio Copy voor het extracten van audio files. Er zijn legio andere programma's die dus klus sneller klaren, maar EAC is gratis en zonder meer het best in die klus. Dat ligt aan de manier waarop EAC dat doet. Op de site van EAC staat een hoop uitleg over de werking. http://www.exactaudiocopy.de Audio files vanaf een CD worden als .Wav naar je HD geschreven. Wanneer je later dat bestand weer als audio op een CD wil zetten om af te spelen in je CD-speler, dan moet je bij het branden aangeven dat je een audio CD wil maken. Het programma zet dan weer automatisch de .WAV file om naar het correcte formaat. In verkenner slepen werkt niet, de CDA file die je maakt is alleen een snelkoppeling. In een grijs verleden was er voor win9X een driver om dat wel voor elkaar te krijgen, maar voor 2000/XP heb ik er nog niet van gehoord. Maar nogmaals, EAC is het meest geschikt. Het duurt wel even voor je het programma onder de knie hebt, maar het is meer dan de moeite waard.
Link naar reactie
Dank voor je uitleg, met name de tip betreft EAC!! Iemand wist te vertellen dat-ie de track in verkenner van de CD af naar HD toe kon slepen. Kon ik me ook al niets bij voorstellen.... Maar.......: Als ik Win Media Player wat nader bekijk, moet deze toch exact 't zelfde kunnen (als EAC)?? Zit ik er (ver) naast als ik de track (digitaal) met behulp van WMP naar HD kopieer, dit ook als een WAV wordt opgeslagen?? Graag nogmaals wat uitleg, waarvoor dank. Groet, Ton
Link naar reactie
Welke optie dit exact veroorzaakt weet ik ook niet maar er was een tijdje dat ik ook gewoon in verkenner een cd track kon kopieren naar HD, drag and drop. Om te beginnen moet je cd station digitale extractie ondersteunen, nou kan bijna iedere cd speler dat maar het gaat er om dat windows denkt dat het kan , je vind de optie afhankelijk van je os in config/multimedia of apparaat beheer. Vervolgens moet je win mediaplayer updaten naar minimaal versie 7, en (ik denk) easy cd creator 4 of 5 installeren, destijds was dat mijn configuratie waarmee dat lukte, gebruik nu Nero. Evengoed: met EAC gaat het veeeeeeeel beter, de kwaliteit van je geripte audio is veel beter...... Met mediaplayer wordt het bestand gecodeerd naar wma , wav is niet mogelijk (dacht ik), en dus wil je die methode niet gebruiken, blijf gewoon EAC gebruiken.
Link naar reactie
lion Ik had vroeger op m'n windows98 een alternatief systeembestand 'cdfs.vxd' waarmee de cd-tracks gewoon als wav rechtstreeks van de cd naar hd konden gekopieerd worden. Je had dus geen apart ripper-programma meer nodig. Als ik me nog goed herinner werkte dat enkel bij win95/98 Ik weet niet welke windows je hebt, maar als je dat eens moest willen proberen, ik denk wel dat ik dat bestandje hier nog ergens heb. Het gebruik van Exact Audio Copy is trouwens echt wel een aanrader. Gratis, echt betrouwbare rips en eenvoudig in gebruik. Niet alleen ondersteuning voor wav, maar ook mp3, ogg vorbis, Monkey's Audio,...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...