Ga naar inhoud

Ondertitelen met Easydivx


Aanbevolen berichten

Als beginner op het "DVD rip gebied" kreeg ik een tip om Easydivx te gebruiken. Een handig ding wel, en mijn eerste maaksel was al meteen succesvol, nou ja, bijna dan. Ik krijg er maar geen ondertiteling op. In het programma zit ergens een vinkje: Create subtitles. Meer is er niet te vinden. Aangezien ik al diverse tutorials ben tegengekomen over het plaatsen van ondertitels in avi, kon ik me al niet voorstellen dat het met het aanzetten van een vinkje op te lossen viel. En idd niet dus. Heeft iemand ervaring met dit programma en met name het creeren van ondertiteling hiermee?
Link naar reactie
Gooly Ik ben niet 100% zeker (ik gebruik geen easydivx) maar ik dacht dat easydivx alle ondertitels (alle talen dus) in 1 .sub-file opslaat, dat dus nogal groot kan zijn. Maar nogmaals, hierin kan ik me vergissen... :oops: Heb je de DVD naar de harde schijf geript? Dan kan je met het gratis programma Subrip de gewenste ondertitelingstaal alsnog eenvoudig uit de rip halen. Het resulterende .srt bestand is maar enkele kB's groot. Die divx afspelen doe je dan best met Micro-DVD of BSplayer, deze ondersteunen die srt-files. Uitleg over die Subrip vind je oa [url=http://users.pandora.be/sectie/dvd2divx/fase3-ondertiteling/fase3-ondertiteling.htm]hier.[/url]
Link naar reactie
Hoe kan ik het beste een divx avi file maken van een dvd? Ik heb de dvd al geript met dvddecrypter. Ik wil gewoon 1 bestand met normale videokwaliteit en normale (geen dolby digital, gewoon zo klein mogelijk) geluidskwaliteit. Wat moet ik hiervoor gebruiken? PS: de avi file kan niet in een gewone dvd speler afgespeeld worden zeker? Moet er dan per se eerst een (s)vcd gemaakt van worden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...