Ga naar inhoud

DVD noodzakelijk in nieuwe pc?


Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuwe pc aanschaffen zeer binnenkort, maar ik vroeg me af of een dvd-speler nou handig/noodzakelijk is (voor de toekomst). Is dit een punt om op te bezuinigen of moet ik hem er toch bij laten plaatsen? Ik heb namelijk al een stand-alone DVD-speler voor mijn televisie. Waarvoor worden dvd's allenmaal gebruikt (duh... uiteraard films) Maar ook al voor software en games? Of gaat dit pas in de (zeer) nabije toekomst gebeuren? En is het dan niet slimmer om ff te wachten totdat dvd-burners flink goedkoper worden en die dan later aan te schaffen? (Het 'grote' probleem is dat ik van mijn vader een budget voor mijn nieuwe pc heb gekregen, en dat ik liever een goede processor en videokaart heb, dan een dvd-speler :)) Graag ervaringen en ik hoop dat jullie mij met mijn probleempje kunnen helpen. Ciao R. Sanchez
Link naar reactie
DVD gaat de CDROM op den duur vervangen, das een feit. Hoelang dit duren gaat hangt uiteraard van de ontwikkelaars af. Maar denk toch dat de ontwikkelaars al snel een DVD zullen pakken als blijkt dat de informatie niet op een CD past, en das toch k*t als je dat spel wil hebben...maw, wees dit voor!
Link naar reactie
Ga maar meteen voor een dvd. Het prijsverschil met een cdrom is nu echt wel klein. Heb daarstraks een cdrom voor 34 Euro en een dvd voor 54 Euro gezien. Voor die 20 Euro ga je geen veel betere video of cpu kunnen kopen. En zoals Martijn zegt, ben je dan ook wat verzekerd voor de toekomst, als er meer software op dvd zal uitkomen.
Link naar reactie
[quote:c3627f8d10="Sectie.B"]Ga maar meteen voor een dvd. Het prijsverschil met een cdrom is nu echt wel klein. Heb daarstraks een cdrom voor 34 Euro en een dvd voor 54 Euro gezien. Voor die 20 Euro ga je geen veel betere video of cpu kunnen kopen. En zoals Martijn zegt, ben je dan ook wat verzekerd voor de toekomst, als er meer software op dvd zal uitkomen.[/quote:c3627f8d10] Vind ik ook. Btw, er zijn nu ook veel spellen die 4 cd's gebruiken wat niet erg handig is. :( Die komen dus ook op DVD in de toekomst. :)
Link naar reactie
Prijsverschil pakweg 20 euro, misschien over enkele maanden zelfs nihil Als je geen behoefte heb aan DVD rom speler kan je ook een cdrom speler kopen. Tegen de tijd (hoelang ???) dat je een dvd rom nodig hebt vanwege de games, dan pas een aanschaffen, je hebt op dat moment de een speler met de nieuwste features, zal ook sneller zijn. Succes met je keuze, laat ons weten wat je gaat doen 8)
Link naar reactie
Ik denk dat ik de dvd-speler toch laat zitten, en dat ik later een brander/speler koop: Ik heb 2000 euro als budget en geen cent meer, en ik ben ook niet van plan bij te gaan leggen, omdat ik ook een andere hobby heb, die ook erg veel geld vreet... :( Zonder dvd-speler kan ik een asus moederbord ipv een MSI moederbord kopen (bij paradigit) met ti4600 en p4 2.26 ghtz. Dan kom ik (met 3 jaar garantie) net onder de 2000 euro. DVD-speler erbij betekent geen Ti4600, maar een Ti4400, of een MSI-moederbord, en die schijnen minder stabiel te zijn (?, kom voornamelijk MSI-problemen tegen met AMD's en niet met Intels. Geldt het ook voor intel?), en ik heb een grondige hekel aan instabiliteit :D. Een vriend van mij heeft ook een dvd-speler en heeft hem maar een keer gebruikt (om te testen of ie het deed :)). Ik ga geen films kijken achter me pc-tje (heb een stand-alone speler). maar me pappie heb wel een digitale videocamera en het zou wel lachen zijn om alle 'vakantiefilmpjes' op dvd te hebben, maar dan heb ik een burner ipv speler nodig (duh...). Dus ik laat hoogstwaarschijnlijk die DVD-speler nog ff zitten en ik wacht gewoon tot de brandertjes een beetje goedkoper zijn (dan bouw ik die zelf wel in, heb tenslotte een drukbezocht forum voor hulp tot mijn beschikking, he jongens en meisjes :)). Bedankt voor alle reacties. En jullie horen nog van me. Ciao R. Sanchez
Link naar reactie
[quote:a60fb17b7a="R. Sanchez"]Dus ik laat hoogstwaarschijnlijk die DVD-speler nog ff zitten en ik wacht gewoon tot de brandertjes een beetje goedkoper zijn (dan bouw ik die zelf wel in, heb tenslotte een drukbezocht forum voor hulp tot mijn beschikking, he jongens en meisjes :)).[/quote:a60fb17b7a] Denk toch voornamelijk jongens hoor. :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[ff off-topic] Moet je niet meteen zeggen hoor, ik ben een tijdje weggeweest van dit forum, maar 'vroeger' werd bv. het webdesignforum ongeveer beheerst door een dame (iets met snorkels en 84 :)) . Dus om nou meteen geheel ongeemancipeerd (met een trema :)) meisjes te vergeten... [/ff off-topic] ik heb het met me pa besproken: hij hoeft ook niet zo nodig een dvd-speler: we gaan dus voor de dvd-burner 8) :D Bijdeweg wil hij ook wat meer GB-tjes: een 80GB 7200 schijf wordt het nu :D Budget is dus weer iets omhoog gegaan. Misschien wel relaxed voor later als we filmpjes gaan maken (lees: downloaden) :) Ciao R. Sanchez
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...