Ga naar inhoud

hoe .avi te spliten naar één AC3-bestand en één .AVI-bestand


Aanbevolen berichten

heey mensen, ik zit met een probleem. Ik heb de [b:75fafca0b4]lord of the rings [/b:75fafca0b4]gedownload, en ik heb gekeken of ie het nou wel doet, MAAR ik zag wel beeld maar ik hoorde geen geluid. Ik heb dat dus effe nagevraagt aan die gozer en die zei dat er wel geluid bij zat maar het is een AC3-bestand die is samengevoegd met een .avi-bestand. dus ik kijk raar op (---> :-? ) Ik ken nu onderhand ook wel rippen en wat ik dan doe is die vob-bestanden encoden en dan heb ik een .avi-bestand en een .AC3-bestand, en die AC3 bestand moet ik dan nog effe converteren naar een mp3-bestand voordat ik die 2 bestanden bij elkaar voeg (.avi en die .mp3). Als je me nog ken volgen :roll: maar nu moet ik dus die .avi-bestand uitelkaar splittsen. Niet in de vorm van 2 losse .avi-bestanden, maar ik de vorm van één .avi-bestand en één .AC3-bestand. En nu is mijn vraag hoe ik dat doe wie ken mij het vertellen? GREETZ Eusebio
Link naar reactie
Eusebio Bij het coderen naar divx heb je wat betreft het geluid de keuze: ofwel zet je het ac3-bestand om naar mp3 ofwel behoud je het surround geluid (AC3) in je divx. Om zo'n divx met AC3-geluid af te spelen, moet je wel een ac3-codec voor het geluid hebben. Kan je op verscheidene plaatsen vinden, oa [url=http://users.pandora.be/sectie/dvd2divx/Links/links.htm]hier[/url] (ac3-filter). Ik behoud dat ac3-geluid ook soms, als het spectaculair genoeg is en omdat ik het kan afspelen om een surround-speakersysteem. Het nadeel van ac3 tov mp3 is de meerruimte die het vereist. Als de geluidsstroom zo'n 100 MB is in mp3, dan zal het ongeveer 400 MB zijn in ac3...
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan Goldwave de ac3 uit de divx halen. Je kan dan ook goldwave icm Lame-mp3 encoder gebruiken en in 1 keer de ac3 omzetten naar mp3. Of je saved de audio als wav en leest deze in vdub tesamen met de avi in en saved als divx/mp3. www.goldwave.com btw: ben je al van je yaha-virus verlost?
Link naar reactie
Eusebio Om die ac3 uit die divx te halen kan je virtualdub gebruiken. - 'File' - Open het divx-avi bestand (indien foutmelding: niks van aantrekken) - 'Audio' ->Direct Stream Copy - 'File' -> Save wav Hernoem dat bestand naar .ac3 (want het is geen wav-file, in tegenstelling tot wat Virtualdub zegt) Nu kan je dat ac3-bestand met besweet of headac3he omzetten naar mp3. Voor Headac3he vind je oa [url=http://users.pandora.be/sectie/faq/faq.htm]hier[/url] wat uitleg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...