Ga naar inhoud

PCTV-card Pinnacle Studio Pro


Aanbevolen berichten

Op mijn PC (AMD-ATHLON 1700 XP met WINDOWS XP) heb ik een PCTV card geinstalleerd (Pinnacle Studio PRO) Na de installatie van een WEB cam (LOGITECH Pro 3000) en de installatie van REAL PLAYER 8.plus werkt de kaart niet meer. Als foutmelding krijg ik: Wanneer een ander programma het apparaat gebruikt (Studio,PCTVradio of PCTV Twain drivers) sluit het dan van te voren af. Er staat ook nog een melding over reeds in gebruik of is nog niet aangesloten, maar dat heb ik al gescheckt. Ook heb ik inmiddels de real-player en de WEBCAM uit het opstart menu verwijderd, maar ik hou dezelfde fout Wat kan hier aan de hand zijn??
Link naar reactie
Beste Venema, Welke versie van de Pinnacle software gebruik je eigenlijk? Ik heb iets vergelijkbaars aan de hand gehad toen ik van versie 4.2 naar 5.1 overging. Daarna kon ook geen enkele toepassing die de Pinnacle drivers gebruikte meer opstarten (Vision, TWAIN interface of ULead MediaStudio). Na teruggaan naar 4.2 was alles weer normaal. Ik heb dit bij support aangemeld, ik neem aan dat jij dat ook hebt gedaan? Laat het even weten als je antwoord krijgt. Jan Breeman
Link naar reactie
J. Breeman Als versie heb ik 4.02 gekregen. Ik hen al gemaild of ik deze zonder problemen kon upgraden naar versie 5.01. UIt jouw bericht begrijp ik dat dit problemen kan opleveren. Het gekke is dat voor de installatie van de WEBCAM en de real plusplayer het zaakje liep als een trein. Mischien heb ik met de laatste instalatie wel iets overschreven.
Link naar reactie
Even een kleine waarschuwing: Ik heb 5.1 gekocht,enige voordeel is de z.g videorecorder.Beeldkwaliteit in vergelijking met 4.02 slechter.Veel flitsen tijdens capture (was bij gratis 5.01 niet zo)Bij geleverde Trex ??????.Je kunt alleen indelaagste resolutie 288x352 een avi opname maken.De rest in mpg,zo heb je weinig aan Trex.Tempenc is zoizo beter.Dus geef je geld niet uit aan dit produkt.
Link naar reactie
Hier de oplossing: bij de installatie van de software voor je tv card GEEN twain installeren. Ik heb hetzelfde probleem gehad en welke oplossing pinnacle ook voorschotelde, het hielp allemaal niks. Ik denk dat een deinstallatie/herinstallatie van de pinnacle software niet gaat werken daar er nog troep in je registry blijft staan. Dus wellicht windows opnieuw installeren. Installeer na herinstallatie van windows direct je webcam en vervolgens je tv kaart en kijk of het werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...