Ga naar inhoud

DV Capturen is schokkerig


Aanbevolen berichten

Als beginnend videofilmer loop ik op tegen een hoop problemen. Een daarvan is het volgende: Ik werk met een Sony DCR-TRV 420E met i-link verbonden aan een AMD Athlon 1600+ computer met een harde schijf van 20 GB waarvan een partitie van 4 GB is gereserveerd voor videomateriaal. Verder gebruik ik Adobe premiere 6.0 en Windows XP. Bij het capturen van het materiaal naar DV NTSC standard 32 kHz is er sprake van dropped frames. Als ik de opname in Premiere afspeel is het resultaat schokkerig en niet om aan te zien (beeld en geluid). Hoe verhelp ik dit? Kan ik op de een of andere manier ook comprimeren naar MPEG-4? Kent iemand een goede infosite voor echte beginners zoals ik?
Link naar reactie
Zomaar wat puntjes 1 Die 20 Gb hd lijkt mij aan de kleine kant, vooral als er ook een wisselbestand en xp_os op draaien. 2 2 Hd's is beter waarvan 1 dus exclusief voor capturen gebruikt wordt. 3 Is het bronmateriaal ook in NTSC opgenomen ? 4 Moet de firewire kaart bronnen delen ? IRQ ? 5 Welke software draait er op de achtergrond tijdens capturen ? Zet zoveel mogelijk uit. 6 Is de HD gedefragmenteerd. 7 Zijn de update's van Premiere geinstalleerd 8 Zorg voor de laatste DirectX versie Site's www.dv-in.nl www.vcdhelp.com >> vooral voor conversie naat mpeg ed www.nonlineair.nl Peter
Link naar reactie
Dropped frames? Hoe kom je aan die wetenschap?, zie je letterlijk een melding na of tijdens het capturen dat er frames vallen? Dat dv video schokkerig afspeelt wil niet persee zeggen dat er dropped frames zijn.... En ja : 4 GB is veel te klein, past zo ongeveer 18 minuten dv video op en eigenlijk maar 9 minuten aangezien je je capture schijf/partitie nooit verder dan 50% moet vullen , dit ivm. defragmentatie en enorm snelheids verlies.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...