Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb de 0.26 update geïnstalleerd zonder de vorige volledig versie eerst geïnstalleerd te hebben op het eerste zicht lijkt deze update te werken, waarom moet ik dan eerst versie 0.21 hebben zoals ze in de helpfile vermelden van gordian knot. BTW welke tools moet je nog erbij installeren eer je het kunt gebruiken. Kunnen jullie aub een korte werkwijze doorsturen? dank bij voorbaat.
Link naar reactie
Kijk eens op http://www.doom9.org/software.htm Je MOET eerst de v0.21 versie installeren(GordianKnot rippack) en dan de update. Ik raad je aan om de v0.23 update te gebruiken, want v0.26 werkt nog niet helemaal goed. Dan doe je encoderen met Virtualdub in plaats van met GordianKnot. Als je de precieze stappen wilt weten mail je me maar eens een keer. Cu, Ruud.
Link naar reactie
sorry voor de eventuele stomme vragen maar hoe verwijder je het beste gordian knot om dan van nul te beginnen? Je gebruikt tocht eerst smartripper hé en daarna...? Blijf je bij gordian knot? Of ga je dan naar virtualdub? Is dit programmaatje geïntergreerd in gordian knot 0.23? Ik denk dat het erg handig zou zijn gewoon je tools die je gebruikt even in volgorde te vermelden. Groetjes
Link naar reactie
[quote:82001fc157="peter123"]sorry voor de eventuele stomme vragen maar hoe verwijder je het beste gordian knot om dan van nul te beginnen? Je gebruikt tocht eerst smartripper hé en daarna...? Blijf je bij gordian knot? Of ga je dan naar virtualdub? Is dit programmaatje geïntergreerd in gordian knot 0.23? Ik denk dat het erg handig zou zijn gewoon je tools die je gebruikt even in volgorde te vermelden. Groetjes[/quote:82001fc157] Je moet ervoor zorgen dat je v0.21 installeert en vervolgens de update. Hoe jij het precies gedaan hebt weet ik niet, maar je kan hem eventueel gewoon verwijderen(c:\Program Files\GordianKnot\) Ik begin met het rippen met smartripper. Dan selecteer je de Video en de English audio. Na het rippen open je DVD2AVI en dan je vob-bestanden. Dan doe je save project en krijg je een .d2v file. Die open je met GordianKnot en dan geeft hij precies aan hoeveel frames er in de film zitten(dus ook de totale tijd). Dan selecteer je 1,2 of 3 cd's(hangt af van de film en de lengte v.d. film) en ook de audiobitrate. klik ook DivX 4 aan, die bitrate kan je dan ook gebruken met DivX5(.o2). De volgende stap is het weghalen van de zwarte balken. Dat doe je door op he tabblad resolution te klikken en dan op autocrop. De W-modul en H-modul moet je instellen op 4 en 2(dus W-4 en H-2). Dan selcteer je de rosolutie van je avi. Zorg dat je tussen de 0.20 en 0.27bits*frame zit(linksondervan GordianKnot. Dan klik je met de rechtermuisknop(op het scherm met de film) en dan save as(ofzoiets) en dan SAVE(dus niet SAVE AND ENCODE!!!) Vervolgens open je het .avs-bestand in VirtualDub en dan klik je bij 'video' op fast recompress. Dan selcteer je de codec bij 'compression'(DivX5.02) en dan vor je de bitrate in. Pak 1st pass(van 2pass-encoding) en dan klik je op 'ok'. Vervolgens doe je file->save as en vink he vakje aan van dat het bij de job-list moet komen. Daarna ga je weer na video->compression en verande je alleen 1 pass in 2 pass. dan doe je dat weer en daarna laat je hem lopen. De audio moet je er later bij mixen. Als je zover bent, geff je maar een sein. Cu, ruud
Link naar reactie
8) Inderdaad, je moet v0.21 installeren vooraleer de update 0.26 te doen. Anders heb je niet alle nodige programma's. Als je eerst je huidige versie wil verwijderen, verwijder dan gewoon de map 'c:\program files\gordian knot ' en alles wat eronder staat. Installeer dan de 0.21 en 0.26, lame 3.92 en divx502(basic) Werkwijze met Gordian Knot is ongeveer zoals Black Shadow aangeeft, alleen gebruikt hij blijkbaar nog de oude versie. Je kan gerust de 0.26 gebruiken hoor, dan moet je niets meer manueel in Virtualdub ingeven (GKnot doet dat voor jou) en video en audio wordt ook automatisch samengevoegd. Ondertitels verwerk ik wel apart (=Subrip) en niet met GKnot (=Vobsub). Een volledige handleiding (in 't Nederlands) vind je [url=http://users.pandora.be/sectie]hier[/url]. En bij vragen heb je dit forum of m'n mailadres... :wink: Black Shadow: werkt die 0.26 niet goed bij jou? Ik heb eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen. Ook op 't forum van Doom9 nog geen echte bugs gemeld, behalve eentje ivm fast deinterlace. Maar dat is enkel van toepassing bij interlaced PAL-DVD's en dat komt niet veel voor. succes
Link naar reactie
[quote:24637aec74="Sectie.B"])Black Shadow: werkt die 0.26 niet goed bij jou? Ik heb eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen. Ook op 't forum van Doom9 nog geen echte bugs gemeld, behalve eentje ivm fast deinterlace. Maar dat is enkel van toepassing bij interlaced PAL-DVD's en dat komt niet veel voor.succes[/quote:24637aec74] Nou, bij mij werkt v0.23 goed en daar hou ik het bij. :) Ik doe toch met VirtualDub encoderen, dus heb ik de extra DivX v5.02-opties niet nodig. En trouwens, ik gebruik HeadAC3he voor het encoderen van de audio. Tot nu toe perfecte mp3tjes. :lol:
Link naar reactie
[quote:58562f19fb="peter123"]Ik ga me daar morgen eens aan wagen als ik tijd heb. Zeg blackshadow, met encoderen bedoel je toch van smartripper naar divx of avi bestand of niet? Gebruik je alleen gordian knot met de geïntegreerde programmaatjes(virt.dub, ac3he,...)[/quote:58562f19fb] Met smartripper kopieer je alleen de bestanden. Het hele proces van DVD tot aan de uiteindelijke avi, noem je encoderen. Ik gebruik GordianKnot alleen maar voor de bitrate(rekent hij uit), de 'crop'-fuctie, de resolutie en tot slot het AVS-bestand.
Link naar reactie
[quote:c4e35f0cb4="peter123"]Hallo Ruud, ik heb jou werkwijze eens proberen te volgen maar ik kom niet verder dan het instellen van de w en h module. Om de reolutie van het avi formaat in te stellen, kan ik nergens vinden.[/quote:c4e35f0cb4] Geef je emailadres eens. Ik heb al eens iemand anders dat uitgelegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...