Ga naar inhoud

Fatsoenlijk mp3 afspelen via versterker met SB Live5.1


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn mp3-tjes, die op de PC staan, afspelen via mijn Yamaha versterker naar mijn JBL surround boxjes. Nu lukt dat wel, maar ik krijg niet het leuke surround-effect wat ik wel heb als ik bijvoorbeeld naar de radio luister. In plaats daarvan komt er vooral geluid uit 1 box. Ik heb een SB Live 5.1 geluidskaart, en heb een kabeltje lopen naar mijn Yamaha versterker. Dat kabeltje is er een met kleine plugjes zoals je die ook in een walkman stopt. Ik heb zelf het idee dat ik wat aan dat kabeltje kan verbeteren, maar ik weet niet wat. Of ligt het gewoon aan het feit dat mp3-tjes geen surround effect met zich meebrengen? Wie kan mij hierover inlichten?
Link naar reactie
Je SB LIVE! beschikt ook over een digitale poort, da's mooi mits je Yamaha ook een digitale input heeft zo ja: haal bij een beetje radio zaak een glasvezel kabeltje met een de ene kant een walkman achtig stekkertje en aan de andere kant zo een vierkant driehoekig stekkertje. Plug > Plug en je computer gaat digital surround sound over je versterker. Heeft je versterker dit niet haal dan een line out met aan de ene kant een 3.5 stekkertje, steek deze in het tweede gat van links (achterkant PC) en de rode en witte stekker in je video/dvd/cd2 gat van je versterker. Als je nu op je versterker je surround aanzet dan moet het werken. Testen? download bij Kazaa o.i.d een THX mp3tje (zoeken: THX) en test het hele zooitje. PS bij de radio wordt vaak gespeeld met stereo effecten wat lijkt op dolby. Als je muziek luistert moet je het idee hebben er midden in te staan, de zang moet dan vanuit je center speaker komen en de rest erom heen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...