Ga naar inhoud

geluid loopt achter op beeld met pinnacle


Aanbevolen berichten

ik heb een film bewerkt van 20 minuten in Ulead Mediastudio Pro 6.5....ik heb een pinnacle deluxe kaart, die is alleen compatible met studio7...dus ik maak van mijn complete project in Ulead een .avi bestand met de miroDV2avi codec (de standaard die studio7 bij mij gebruikt)... ik laad dat .avi bestand in studio7 in en bereid een bandproductie voor (doordat het al miroDV2avi is, hoeft studio7 nix meer te renderen, alleen in te laden).... als ik nu afspeel en opneem op tape gaat in het begin alles goed, maar naarmate de film 10 minuten onderweg is merk je toch wel dat het geluid ernstig achter begint te lopen....heel irri, als ik het spul ff op pauze zet en dan verder laat spelen loopt het allemaal opeens weer goed.... iemand rade mij aan de 'interleave video en audio' optie uit te zetten....alhoewel in eerste instantie er wel wat verandert leek met de synchronisatie (in positieve zin) ging het geheel naar verloop van tijd toch weer achterlopen....aan het einde loopt het geheel minstens een seconde uit elkaar....wat is dit? hoe kan ik het oplossen?
Link naar reactie
ok mensen, ik heb het al opgelost, ik zal de oplossing geven voor hen die misschien voor hetzelfde probleem (komen te) staan... het bleek dat het videomateriaal dat wij via firewire binnen hebben gehaald een foutje vertoonde....in een scene werd het laatste frame ongeveer een seconde weergegeven....studio7 interpreteerde dit verkeerd en ging het geluid verder afspelen en wachtte met de beelden....een paar van dit soort punten in je film kunnen de synchronisatie om zeep helpen!!!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...