Ga naar inhoud

Ondertiteling in DivX 'branden'


Aanbevolen berichten

Heeft er iemand van jullie soms een eenvoudige(re) manier voor het volgende: Als ik een DivX-avi wil omzetten naar (s)vcd zou ik graag ook ondertitels op mijn (s)vcd krijgen. :-? De moeilijkheid is dat deze ondertitels niet in de divx-avi zelf staan, maar in een apart bestand (.srt). Nu zet ik die .srt eerst om naar .ssa (en als het een .sub is, eerst naar .srt en dan naar .ssa) om die DivX-avi dan vervolgens met nandub met een subtitle plugin te verwerken naar een nieuwe DivX-avi (met ondertitels 'ingebrand'). En dan vervolgens met TMPGenc naar .mpg en Nero naar (s)vcd. Weet er iemand een manier om dit wat eenvoudiger/korter te doen? Mijn huidige werkwijze staat ook [url=http://users.pandora.be/sectie/dvd2divx/fase3-ondertiteling/fase3-ondertiteling.htm] hier[/url] (onderaan bij experiment) beschreven.
Link naar reactie
Als je de subs inbrand via Vdub en filter, komt er een extra layer over je film heen, hierdoor gaat de kwaliteit wat achteruit, en word het bestand groter. makkelijker is het om de losse subs in te laden in bijvoorbeeld BSplayer. dan kan je de subs appart op een cd erbij branden. via de speler kan je dan de fonts en positie van de subs bepalen. op www.doom9.net bij de downloads - subtitles sectie staan een heel aantal proggie's om subs te converteren naar een ander formaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...