Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je kan een DVD rippen: - om hem vanop je harde schijf af te spelen - om hem nadien om te zetten naar DivX, (s)vcd,... Dat rippen is nodig omdat vele DVD's beveiligd zijn (met CSS-encryptie). Als je de DVD gewoon zou kopiëren naar je harde schijf en probeert af te spelen, zal je vaak enkel een groen scherm te zien krijgen :cry: ... DVD's die niet beveiligd zijn, kan je wel gewoon kopiëren naar HD, zonder te rippen. Rippen is eenvoudig, duurt niet lang (10 à 60 minuten), maar vreet harde schijfruimte (5 à 8 GB !!). Om een DVD om te zetten naar divx heb je meestal 1 of 2 cd's nodig en bij echt lange films 3 cd's. Divx kan je enkel afspelen op pc, (s)vcd vaak op stand-alone DVD-spelers in de woonkamer. D'r bestaan verschillende procedures en software (gratis en commercieel) en vele sites met handleidingen. De commerciëles software (Dvdeo, Moviejack,...) is zeker niet beter dan die gratis tools (eigenlijk omgekeerd). Het encoderen naar divx kan wel lang duren (verscheidene uren). Ik heb vroeger nog met Flaskmpeg, Xmpeg, nadub-divx3 gewerkt, maar nu prefereer ik echt wel Gordian Knot met de laatste DivX502. Betrouwbaar, redelijk snel en wat mij betreft zelfs een betere kwaliteit dan Nandub-Div3 met SBC. 8) [url=http://users.pandora.be/sectie/]Hier[/url] vind je de werkwijze die ik gebruik. Hij is gebaseerd op de befaamde handleidingen van [url=http://www.doom9.org]Doom9[/url], maar dan met wat aanpassinskes (verbeteringen? :oops: ). Voor de meeste films < 110 minuten (met niet extreem veel actie) zou het geen probleem mogen zijn om de divx-avi ter grootte van 1 cd te maken. Je mag dan wel geen Surround-geluid gebruiken.
Link naar reactie
Het is DVD2AVI dat het geluid uit de vob's haalt en naar een bestand .AC3 wegschrijft. Dat bestand kan je nadien beluisten met bv. Powerdvd/Windvd. Zo kan je controleren of je wel de correcte track (taalspoor) hebt gekozen. Dat zou eigenlijk redelijk snel moeten gaan. Op mijn XP1700+ duurt dat maar een paar minuutjes hoor.
Link naar reactie
Heb nu een met dvd2avi een wavfile gemaakt van een vob bestand gecomprimeerd naar mp3 en ben het geluid nu samen aan het zetten met avi fileke mbv virtualdub maar dat duurt weer 3 en een half uur maar het lukt. Toch wil ik geen 3,5 uur meer wachten. Is er geen ander mannier? Moet ik een bepaalde instelliing veranderen zodat het weer geen uren duurt.
Link naar reactie
[quote:70389d8c80="peter123"]Heb nu een met dvd2avi een wavfile gemaakt van een vob bestand gecomprimeerd naar mp3 en ben het geluid nu samen aan het zetten met avi fileke mbv virtualdub maar dat duurt weer 3 en een half uur maar het lukt. Toch wil ik geen 3,5 uur meer wachten. Is er geen ander mannier? Moet ik een bepaalde instelliing veranderen zodat het weer geen uren duurt.[/quote:70389d8c80] Nee, er is geen andere manier. :( En trouwens, wat zijn de specs van je PC?
Link naar reactie
ik praat wel van een film van 127 minuten. Heb geript met smartrip en daarna met flaskmpeg omgezet naar divx zonder geluid omdat het geluid met flaskmpeg slecht zou zijn. Daarom wilde ik met dvd2avi het ac3 audio van de dvd decoderen naar wav en met virtualdub tegelijk het geluid met de film samenzetten en hetzelfde geluid omzetten naar mp3 en volgens mij is het dat wat zolang duurt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...