Ga naar inhoud

Hoe kan ik 2 DivXjes aan elkaar plakken?


Aanbevolen berichten

:D is niet moelijk hoor gebruik hiervoor [url=http://hem.passagen.se/ohman123/files/nandub-binary-1.0rc2.rar] Nandub[/url] (800 kB) - menu 'File' - 'Open video file' (kies het eerste bestand) - menu 'File' - 'Append AVI segment' (kies het 2e bestand) - menu 'Audio' -> 'Direct Stream Copy' - menu 'Video' -> 'Direct Stream Copy' - menu 'File' -> 'Save AVI' en bewaar het samengevoegde bestand succes
Link naar reactie
[quote:74df1bbac6="Sectie.B"]:D is niet moelijk hoor gebruik hiervoor [url=http://hem.passagen.se/ohman123/files/nandub-binary-1.0rc2.rar] Nandub[/url] (800 kB) - menu 'File' - 'Open video file' (kies het eerste bestand) - menu 'File' - 'Append AVI segment' (kies het 2e bestand) - menu 'Audio' -> 'Direct Stream Copy' - menu 'Video' -> 'Direct Stream Copy' - menu 'File' -> 'Save AVI' en bewaar het samengevoegde bestand succes[/quote:74df1bbac6] Ik had gisteren zelf ff geprutst met Nandub en het is nog gelukt ook nog. Maar toch bedankt(enigste post in 1 dag tijd).
Link naar reactie
Ik gebruik die Nandub voornamelijk voor het splitsen van divx-films zodat ik ze over verschillende cd's kan verspreiden. Die Nandub is eigenlijk niets anders dan een gehackte versie van VirtualDub en is op sommige vlakken, zoals het splitsen en samenvoegen eigenlijk wat beter dan Virtualdub (het kan bv. overweg met vbr-mp3). Wat je er allemaal mee kan? Djeez, een heleboel: opnemen van zowat alle mogelijke bronnen, converteren van het ene videoformaat naar het andere, bewerken, filters toepassen... Sommigen noemen Virtualdub (en dus ook Nandub) het Zwitsers zakmes van de video en 't is dan nog gratis ook... Een must voor iedere video-fanaat.
Link naar reactie
Voor het rippen en encoderen (divx veronderstel ik) zou ik wel een andere methode gebruiken, die iets gebruiksvriendelijker is. Ik heb daar zelf een hele handleiding over neergekladderd: :oops: [url]http://users.pandora.be/sectie[/url] Ik gebruik daar Smartripper en de combinatie Gordian Knot/Divx502. Daar kan je echt wel bangelijke resultaten mee halen. Zoals gezegd gebruik ik Nandub enkel voor wat eventuele nabewerkingen.
Link naar reactie
[quote:780e2386b6="Sectie.B"]Voor het rippen en encoderen (divx veronderstel ik) zou ik wel een andere methode gebruiken, die iets gebruiksvriendelijker is. Ik heb daar zelf een hele handleiding over neergekladderd: :oops: [url]http://users.pandora.be/sectie[/url] Ik gebruik daar Smartripper en de combinatie Gordian Knot/Divx502. Daar kan je echt wel bangelijke resultaten mee halen. Zoals gezegd gebruik ik Nandub enkel voor wat eventuele nabewerkingen.[/quote:780e2386b6] Welke methode bedoel je dan precies? Ik gebruik GordianKnot alleen voor het AVS'sje en de video bitrate. Verder is VirtualDub handig om vervolgens het klusje te klaren. Btw, ik gebruik Nandub voor het splitsen(nu ook voor het aan elkaar plakken :D ).
Link naar reactie
Tuurlijk gebruikt die Gordian Knot ook Virtualdub. Ik wil maar zeggen dat GKnot automatisch in de achtergrond de nodige gegevens aan Virtualdub doorgeeft; je moet niks manueel ingeven en Virtualdub zelfs niet opstarten. Dat is nu eenmaal het knappe aan die GKnot: je hebt eigenlijk verschillende programma's nodig om tot een goede DivX te komen, maar je kan alles (of toch veel :wink: ) vanuit 1 interface instellen.
Link naar reactie
[quote:479cc29771="Sectie.B"]Tuurlijk gebruikt die Gordian Knot ook Virtualdub. Ik wil maar zeggen dat GKnot automatisch in de achtergrond de nodige gegevens aan Virtualdub doorgeeft; je moet niks manueel ingeven en Virtualdub zelfs niet opstarten. Dat is nu eenmaal het knappe aan die GKnot: je hebt eigenlijk verschillende programma's nodig om tot een goede DivX te komen, maar je kan alles (of toch veel :wink: ) vanuit 1 interface instellen.[/quote:479cc29771] Ik stel het handmatig in en het werkt goed zo. Nu al 7 films zo gemaakt en het is perfect :lol: .
Link naar reactie
Waarom wil je van die grote bestanden maken als je een video wilt opnemen? Je kunt toch ook Twins Video Player gebruiken? Die heeft een 'queue'-list waar je gewoon de bestanden in zet en afspelen maar. Dat scheelt je een extra (vind ik wel grote) ruimte van 1400MB. Of heb ik iets over het hoofd gezien waarom je wilt plakken? Pinky
Link naar reactie
[quote:3df5a4b985="pinky&thebrain"]Waarom wil je van die grote bestanden maken als je een video wilt opnemen? Je kunt toch ook Twins Video Player gebruiken? Die heeft een 'queue'-list waar je gewoon de bestanden in zet en afspelen maar. Dat scheelt je een extra (vind ik wel grote) ruimte van 1400MB. Of heb ik iets over het hoofd gezien waarom je wilt plakken? Pinky[/quote:3df5a4b985] ik heb een 40 Gig HD, dus dat boeit niet. :D Zoals al eerder gezegt wilde ik het op een videoband zetten :roll: en met ondertiteling erbij. Met DivXGeN400(ofzoiets) kan dat ook ja, maar niet zo goed als MicroDVD, dus.... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...