Ga naar inhoud

Mijn surround setje ruist als de hel.


Aanbevolen berichten

:cry: Ik heb een verkeerde aankoop ben ik bang. Ik heb een dolby surround setje gekocht voor ongeveer 400 piek. Als ik dit setje aansluit op de computer of tv (ivm dvd) dan hoor ik bij weinig geluid in de film steeds de boxen ruisen. Is dit op te lossen? Of een kwestie van wennen cq het raam uitgooien? :evil:
Link naar reactie
Valt wel mee met een verkeerde aankoop denk ik. Veel films zijn analoog opgenomen waardoor bij het overzetten naar DVD de ruis fijn meegenomen wordt. Dat is al een minpunt. Daarnaast neemt de geluidskaart ook een flink deel van de ruis voor zijn rekening. Ik zou de onboard herriekaart overboord zetten en een externe kaart nemen als een SBLive/Audigy of Terratec DMX6. Dan komt de kabel naar je set toe aan de beurt. Zorg voor een degelijk exemplaar want dat bepaalt heel veel. Eenmaal bij de set bepaalt de versterker daarvan niet zoveel meer want het leed is al bij de geluidskaart/kabel/film geschied. Tenslotte kun je nog even in de mixer van je geluidskaart kijken of het gebruikte kanaal wel bijna maximaal staat want dat scheelt ook weer wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...