Ga naar inhoud

Brom in luisperekers


Aanbevolen berichten

Ik heb de speakeruitgang van mijn Soundblaster 128 PCI aangelsoten op een AV receiver. Er komt wel geluid uit, echter ik hoor wel een brom geluid op de achtergrond. :evil: :cry: :evil: Deze brom hoor je alleen bij invoer vanaf de PC. (98SE, Celly 366) Waar moet ik naar zoeken ? Ik heb het aangesloten op zowel de MD/TAPE ingang (rood bij rood, wit bij wit) en ook de video oingang. Geen andere ingangen vrij. SUggesties ? :x
Link naar reactie
In zoverre, vanaf een DVD gaan er 5.1 stekkers (6 kabeltjes) voor AC3 en DTS naar de Receiver. TV audio is doorgelust naar de receiver en vanaf de casema aansluiting gaat het radio signaal via coax naar de receiver. Welke zou ik eraf moeten halen ? (in de praktijk kan ik niet zonder die aansluitingen).
Link naar reactie
[quote:e80189f55d="Bosje"]In zoverre, vanaf een DVD gaan er 5.1 stekkers (6 kabeltjes) voor AC3 en DTS naar de Receiver. TV audio is doorgelust naar de receiver en vanaf de casema aansluiting gaat het radio signaal via coax naar de receiver. Welke zou ik eraf moeten halen ? (in de praktijk kan ik niet zonder die aansluitingen).[/quote:e80189f55d] Moet je bekijken, om te bezien of dit de boosdoener zou zijn moet je ff de kabel voor ontvangts van de radio naast je stereoketen leggen. Meestal wordt dit veroorzaakt in combinatie met een geaard stopcontact. Verst.
Link naar reactie
Ik had precies hetzelfde probleem. Toen geprobeerd met computer op een ongeaard stopcontact en toen was de brom weg. Aangezien je je computer beter wel geaard kan houden kun je beter opzoek gaan naar een ground-loop-isolator Deze heb je zowel voor antenneaansluitingen als voor een tulp-verbinding. Kosten rond de 10euro!!!
Link naar reactie
Een ground-loop-isolator zorgt ervoor dat de aardlus opgeheven wordt. Vraag me niet hoe het precies werkt maar het zorgt er wel voor dat de brom, onstaan door die aardlus, opgeheven wordt. Als je radio/versterker op de kabelantenne is aangeloten kun je deze isolator tussen de antenneaansluiting op de radio en de antennekabel zetten. Dus antennekabel uit de radio halen, islotaor in die aansluiting stoppen en dan de antennekabel aan de andere kant van de Isolator. Heb je geen antenneaansluiting dan zijn er ook ground-loop-isolators die op de audiokabel gaan van de computer naar de versterker. Precies hetzelfde principe. Tulpstekkertjes uit de versterker, stekkertjes van de isolator op die plaats en de stekkertjes van de computer aan de andere kan op de isolator aansluiten. Waar je deze dingen kan kopen? Ik mag geen winkelnamen noemen maar gewoon bij de elektronicaboer.......en dan bedoel ik niet de EXP*RT ofzo maar gewoon een zaakje waar ze onderdelen verkopen. In Utrecht kan ik je zo zo´n winkel noemen, werk er zelf namelijk sinds kort. Mail me maar als je de naam wilt weten.
Link naar reactie
je kan dit simpel testen, je staat wel ff onder spanning(niet levensbedreigend uiteraard):: laat alles draaien zoals bedoeld, haal de kabel voor ontvangst van je radio er ff af, en zorg dat je vingers beide aansluitingen aanraken. Sta je onder stroom, dan weet je dat je zoals gezegd door Jeroentje1983, een ground-loop-isolator nodig hebt, zo niet moeten we naar een andere oorzaak kijken... Verst.
Link naar reactie
Heb je de antenneaansluiting van de radio even losgehaald? Als ie dan nogsteeds bromt kan het nog andere oorzaken hebben. Is de verstreker soms geaard? (komt weinig voor) Zit je televisie soms via audiokabeltjes aan de versterker verbonden? Dan zou de brom weer kunnen komen door de antenneaansluiting van de televisie. Probeer dan eens met EN de antennekabel uit de radio EN de antennekabel uit de televisie. Als dat ook niet helpt kun je nog kijken of je je computer even op een ongeaard stopcontact kunt aansluiten om er achter te komen of het wel door de aarde komt. Bromt ie zelfs dan nog, dan zou ik het echt niet meer weten. Laat me even weten of het wil lukken.
Link naar reactie
dat wordt el morgen of woensdag testen. Hou jullie op de hoogte. btw vind het test scenario van Martijn niet zo geweldig al is het niet levensbedreigend. mocht het toch nog brommen dan ga ik in het weekeinde als ik de tijd kan vinden effe alle kabels weghalen achetr de tv en versgterker. Die zijn vanwege de kasten aan het oog onttokken, en het zijn me een zooi kabels :P
Link naar reactie
Hoorde net van een PC puzzelaar dat ik de soundblaster op de middelste PCI slot moet doen. Schijnt een bekend craetive fenomeen te zijn. De SB128 zit nu op het 5e slot. De enige oplossimng zu zijn, verplaatsen naar een middelste slot. (voorlopig kan ik de binnenkant van een PC niet meer zien :oops: evenaals kabels verleggen, net bezig geweest 4 pc te verplaatsen inclusief harware in en uitbouwen, cat 5 kabels verleggen wegwerken dus ik ben gaar :oops: ) Iemand bekend met dit fenomeen ? IS er een andere oplossing dan verplaatsen ? nb laatste wat ik heb geconstateerd : de brom komt dus de versterker binnen via de PC. Jeroentje : is de ground loop dan een oplossing ?
Link naar reactie
[quote:98ce5adb3d="Bosje"]ik heb de radio aanaluiting eraf gehaald. Nog steeds brom geluid. Ik heb ook niet iets kunnen ontdekken dat de audio zou storen, dus het zal dus de ground-loop isolator worden of zie ik het toch verkeerd ???[/quote:98ce5adb3d] volgens mij hebben wij het hier niet over dezelfde "radio aansluiting" Ik, en Jeroentje1983 ook denk ik, bedoelen de radioaansluiting die ook op je tv aangesloten kan worden...
Link naar reactie
Ik moet nog wel een paar testjes doen : leuk dat jullie meedenken. Wat bedoel je nu met radioaansluiting.: Uit de muur Casema heb ik een TV aansluiting die op de TV is aangesloten om TV te zien :P Er is ook een radio aansluiting en die heb ik op de versterker aangesloten Die heb ik eraf gehaald, toch nog brom. Moet nog op gewone boxen op aansluiten, lijkt niet veel werk, maar is het wel. Het is een server en die heb ik in een hoekje weggedouwd waar je niet effe een kabeltje omlegd en ik ben een beetje gaar Wat vinden jullie vd opmerking dat de geluidskaart op een middelste PCI slot moet zitten, ik heb die wel verplaatst.
Link naar reactie
Haal ook die stekker van TV eens uit die casema doos. Als ze er allebei uit zijn en dan heb je nog die brom is er wel meer aan het handje denk ik. Kaart verplaatsen zegt me niets, maar ik heb wat dat betreft niet genoeg kennis van computers. Ik weet hoe je wat inbouwt maar kan me niet voorstellen dat verplaatsen van de kaart het probleem kan oplossen. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...