Ga naar inhoud

Beste Geluidskaart ?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, er kwam hier een vraag van mijn ouders die hebben namelijk een zaal waar mensen worden ontvangen.. Waar dus op het moment een bestaande set in zit dit alles met 2 cd- spelers mengpaneel je kent het wel. Ik heb op dit mengpaneel nog 1 poort over met tulp ingangen ! Nu komt stap 2 hier willen ze een computer op aansluiten voor de muziek. Nu ben ik dus opzoek naar een goede geluidskaart mag dus rustig wat kosten ! Hoeft dus geen 5.1 of weet ik het wat te ondersteunen er moet gewoon een goede kwaliteit geluid uitkomen het liefst met een rechtstreekse tulp uitgang dit is natuurlijk ook afhankelijk hoe ik de muziek erop zet, en dat is dus mijn 2e vraag hoe kan ik dit het beste doen ? in mp3 ? of anders ? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en). Groeten Gerwin
Link naar reactie
Dit is zo'n vraag die heel veel reacties kan oproepen omdat persoonlijke voorkeur ook een grote rol speelt. Zelf ben ik zeer tevreden over mijn Creative Soundblaster Live! kaart. Ik vind dat die behoorlijk ruisvrij is, ook als je je volume verder openschroeft (en dat is wat je in een zaal doet). Binnenkort verwacht ik een nieuwe PC met een Creative Audigy kaart. Die heb ik gekozen vanwege de 5.1 surround en de firewire aansluiting. Deze kaarten kosten in elk geval de wereld niet. Ook de Terratec kaarten moeten zeer goed zijn. Sommige mensen zijn er lyrisch over. Je kunt ook wat tests opzoeken. Op Tom's Hardware Guide vind je onder [url=http://www4.tomshardware.com/video/index.html]Audio en Video[/url] een aantal besprekingen die je wellicht verder kunnen helpen. Wat betreft je tweede vraag: mp3 is zeer populair omdat de bestanden zeer gecomprimeerd en dus niet te groot zijn. Je kunt heel veel muziek op een harde schijf kwijt. Compressie betekent echter ook verlies van kwaliteit. WAV-bestanden zijn groot, maar niet gecomprimeerd. Daarnaast is natuurlijk ook van belang hoe de muziek is opgenomen. Een slechte kwaliteit (slecht opgenomen, te lage samplefrequentie enz.) kan natuurlijk geen goed resultaat opleveren (compressie of niet). Maar dat wist je natuurlijk wel. :-? Suc6 Wim.
Link naar reactie
Hee die WeBe, allereerst bedankt voor je reactie, ik zat zelf ook aan zoiets te denken.. Moet zeggen draai op het moment om te testen gewoon op 2 terratec 128i kaartjes en het geluid klinkt niet eens zo verkeert.. En op de ruis heb ik goed in de gaten gehouden ! Maar die kwam nergens terug. Gelukkig.. Voorderest vindt ik het moeilijk ik denk namelijk wel dat ik het in mp3 doe, alleen dan met een wat lichtere compressie dan 128 dus iets van 160 of nog hoger. Want het is natuurlijk wel leuk als je op een 60 gig hd een 16000 nummers drukt.. Nogmaals bedankt voor je antwoord ik zal eens ff kijken bij tom nooit meer aan gedacht.. Groeten Gerwin
Link naar reactie
Als ik zelf een vraag of probleem heb, hoop ik ook altijd dat er iemand is die mij helpen kan, dus als ik zelf kan helpen... Wat betreft mp3: of de kwaliteit goed genoeg is moet je natuurlijk zelf beoordelen. Bij een presentatie in een zaal zijn er natuurlijk allerlei bijgeluiden (geroezemoes e.d.) en kun je je afvragen of die 'mindere' kwaliteit wel opvalt. En inderdaad: je kunt heel wat muziek op je schijf kwijt... :D Wim.
Link naar reactie
Nou, ben goed aan het zoeken geweest bij creative, maar die viel snel af.. Kon ik niet ff bellen ofzo moest ik chatten en telkens werd ik eruit gegooit !!! Daarna bij terratec aan het kijken geweest en die hadden meteen een groter assortiment voor wat ik zocht.. En na 1 telefoontje ben ik eruit.. Het wordt een terratec ewx 24/96. Is een prijzig kaartje maar de kwaliteit moet goed wezen en er zitten tulp uitgangen op etc. Groeten Gerwin
Link naar reactie
Gefeliciteerd met je beslissing. Is ongetwijfeld een goede kaart. De Soundblaster Audigy Platinum heeft trouwens ook tulp aansluitingen. Op Tom's Hardware Guide staat trouwens een [url=http://www6.tomshardware.com/video/02q1/020115/index.html]vergelijking[/url] tussen de Creative Audigy en de Terratec 24/96. Lijkt me een interessante bespreking voor jou. Wim.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
De Terratec is een topkaart. Beter dan alle Creative's bij elkaar. Nou ja, hier spreekt een tevreden gebruiker die eerst altijd Creative's had. Terratec is voor mij DE kaart bij het gebruik van BPM studio. (programma om te mixen met verschillende bronnen en kanalen.) Ik heb me helemaal suf gezocht naar een geschikte kaart zonder een kapitaal kwijt te zijn. Doen dus!
Link naar reactie
:lol: mmmmmmmmmmm kijk op onderstande link en zoek het tabje met byers guide http://www.computermusic.co.uk/main.asp hier vindt je semi-prof en professionel shit........dus wat jij wil. probleem is dat je voor bepaalde geluidskaarten echt naar een speciaalzaak moet, vergeet de spelletejs en/of 5.1 geluid. denk zeker de moeite waard. Kep zelf n dmx 6fire van terratec en moet zeggen.. ... hij bevalt goed.(ik hecht minder aan het gebruik van de kaart voor spelletjes) maaar moet gewoon goede opnames maken, veelal vinyl dat ik overzet op cd.. bla bla....enfin...........bekijk de kaarten/species in iedergeval kritisch en laat je niet (mis)leiden door opgegeven waardes. suc6 hb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...