Ga naar inhoud

Beeld en Geluid lopen niet synchroom


Aanbevolen berichten

Ik heb weer even een vraagje :) Ik heb een AVi bestand van een film en een Wav bestand van een film apart op me HD staan. Ik open het programma TMPG encoder en zet al mijn instellingen goed en maak een MPEG van Frame 0 tot 56000 (want meer past er niet op 1 CD). Dit is perfect gelukt en staat inmiddels op CD en geluid en beeld loopt precies gelijk. NU wil ik CD2 gaan maken en doe ik alles hetzelfde als bij CD1. Alleen zet ik nu de Source Range (die frames) van 56000 tot 112000 zodat ook CD2 precies vol staat en dan kan ik daarna CD3 maken en ben ik klaar. Maar dan komt het probleem, ik zet hem dus zoals ik vertelde op 56000 tot 112000, en dat beeld enzow is allemaal weer super als hij klaar is, maar nu loopt mijn geluid totaal niet synchroom met mijn beeld. En bij CD1 lukte dat wel helemaal perfect. Ik weet niet wat ik fout doe, dus kan iemand mij hiermee helpen. P.s: Mijn beeldbestand en Geluidbestand duren allebei precies: 1 uur, 46 minuten en 48 seconden..dus daar licht het niet aan... Alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
Ik heb hier niet zoveel ervaring mee hoor, maar ik heb wel eens gemerkt bij VirtualDub dat het ERG belangrijk is dat je splitst op KEYFRAMES en niet zomaar willekeurig. Ga je naast de keyframes zitten dan hoeft het niet meer synchroon te lopen. Nogmaals: ik weet niet het Hoe&Waarom, maar ik weet dat het bij mij zo was. Ik ken TMGEncoder niet, dus ik weet niet of je daar keyframes kunt opzoeken (denk het wel), dus misschien dat je CD1 tot de laatste keyframe kunt maken voor 56000 (ik zeg maar wat: 55940) en CD2 beginnen bij 55940. Daar 56000 bij optellen en vervolgens 1 keyframe terug zodat ook CD2 op een cd-tje past. Dan CD3 weer laten beginnen bij de laatste van CD2. (Overigens zou ik misschien wel een overlap kiezen vna een paar keyframes zodat je bij de volgende CD een (korte) herhaling krijgt vna de vorige.....) Misschien helpt het. Pinky
Link naar reactie
[quote:51e14073de="pinky&thebrain"]Ik heb hier niet zoveel ervaring mee hoor, maar ik heb wel eens gemerkt bij VirtualDub dat het ERG belangrijk is dat je splitst op KEYFRAMES en niet zomaar willekeurig. Ga je naast de keyframes zitten dan hoeft het niet meer synchroon te lopen. Nogmaals: ik weet niet het Hoe&Waarom, maar ik weet dat het bij mij zo was. Ik ken TMGEncoder niet, dus ik weet niet of je daar keyframes kunt opzoeken (denk het wel), dus misschien dat je CD1 tot de laatste keyframe kunt maken voor 56000 (ik zeg maar wat: 55940) en CD2 beginnen bij 55940. Daar 56000 bij optellen en vervolgens 1 keyframe terug zodat ook CD2 op een cd-tje past. Dan CD3 weer laten beginnen bij de laatste van CD2. (Overigens zou ik misschien wel een overlap kiezen vna een paar keyframes zodat je bij de volgende CD een (korte) herhaling krijgt van de vorige.....) Misschien helpt het. Pinky[/quote:51e14073de] Als je gewoon met frames wil knippen, gaat VirtualDub automatisch naar de dichtsbijzijnde keyframe, dus daar ligt het niet aan. Je moet met Nandub knippen, die kan dat veel beter. Dan doe je splitsen bij 698MB(dacht ctrl+shift+J) en dan past het precies.
Link naar reactie
ik heb ook een probleem met niet sychroonlopende video en audio... ik heb een film bewerkt van 20 minuten in Ulead Mediastudio Pro 6.5....ik heb een pinnacle deluxe kaart, die is alleen compatible met studio7...dus ik maak van mijn complete project in Ulead een .avi bestand met de miroDV2avi codec (de standaard die studio7 bij mij gebruikt)... ik laad dat .avi bestand in studio7 in en bereid een bandproductie voor (doordat het al miroDV2avi is, hoeft studio7 nix meer te renderen, alleen in te laden).... als ik nu afspeel en opneem op tape gaat in het begin alles goed, maar naarmate de film 10 minuten onderweg is merk je toch wel dat het geluid ernstig achter begint te lopen....heel irri, als ik het spul ff op pauze zet en dan verder laat spelen loopt het allemaal opeens weer goed.... iemand rade mij aan de 'interleave video en audio' optie uit te zetten....alhoewel in eerste instantie er wel wat verandert leek met de synchronisatie (in positieve zin) ging het geheel naar verloop van tijd toch weer achterlopen....aan het einde loopt het geheel minstens een seconde uit elkaar....wat is dit? hoe kan ik het oplossen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...