Ga naar inhoud

mpegs als VCD op cd branden voor dvd-home cinema set


Aanbevolen berichten

Ik heb op me hd mpeg bestanden (video clips van bekende hits) gedowload van o.a. grokster en kazaa. Deze kan ik gewoon met Windows Media Player zonder problemen afspelen. Nou wil ik deze muziekclips ook kunnen afspelen beneden in de dvd home cinema. Dus daarom heb ik wat mpegs naar cd gebrand met Nero (nieuwste versie). Hiervoor heb ik eerst wel een mpeg/vcd plugin moeten downloaden en installeren. Ik heb de optie VCD (Video CD) in Nero niet gekozen. Een kennis van mij die zei dat als je mpegs als VCD wegbrand, en je het dan later afspeelt in je dvd-set het beeld dan blokkerig zou worden. Omdat VCD volgens hem alleen het beeld uitrekt. Je moet SVCD nemen zei die, want dat wordt de resolutie daadwerkelijk veranderd, en is het beeld goed. Dus ik heb gekozen voor SVCD (Super Video CD). Toen het geheel op cd gebrand was heb ik het eens eerst geprobeerd via de computer af te spelen, met windows media player. Maar dat lukte niet, hij gaf aan dat hij de bestandsextensie niet kende. Daarna heb ik geprobeerd de CD af te spelen beneden in de dvd home cinema (wat ik uiteindelijk wil dat werkt). Maar als je hem dan afspeelt, zie je heel fff beeld, daarna gaat blijft het geluid happeren en valt het beeld weg. Ik heb nog eens geprobeerd het op een andere cd te branden. Want misschien heeft tie problemen met het merk cd-recordable wat ik gebruikt had. Dus ik had een ander merk en dan cd-rw geprobeerd. Maar daarmee had ik dezelfde problemen. Het gaat om de volgende DVD-set: PIONEER DV-444SYS biedt ondersteuning aan volgende media: CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, Video-CD Volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan. Maar wat weet ik niet. Ik ben nog maar een newbie wat betreft dit onderwerp. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mpeg als VCD weg kan branden zodat het wel goed afspeelt in de dvd home cinema?? Ik heb al wat tips gekregen van kennissen die zeggen, dat het of met de resolutie van de gedownloade bestanden te maken zou kunnen hebben. Klopt dat? Zoja op welke resolutie moet ik ze downloaden voor goede weergave? Of dat het te maken heeft met het feit dat ik amerikaanse formaat van mpegs gedownload zou hebben en niet het nederlandse formaat.
Link naar reactie
Je kan zowel VCD als SVCD branden, SVCD heeft echter een mooiere beeldkwaliteit, echter je DVD speler moet wel SVCD aankunnen. Als je brandt met Nero dien je te selecteren voor PAL (Europe), en niet NTSC. Als het bestand zwaar is gecomprimeerd zal je beeldkwaliteit achteruitgaan bij het branden naar VCD of SVCD, dit is inherent aan compressie.
Link naar reactie
als je de (S)VCD op je PC wil afspelen dan moet je dat met een vcdplayer of met powerdvd of zo doen. Of je browsed naar je cd, en ga dan naar de dir die de *.DAT file bevat. Dan zou je hem met media player kunnen bekijken. Je MPEG files die je gewonlaod hebt, is dat nu een MPEG1 of MPEG2 file. Ik neem aan dat ze NTSC zijn. MPEG1 brandt je via VCD en MPEG2 via SVCD. Let wel op NTSC of PAL. Als je TV beide kan weergeven dan is het beste om het als NTSC te branden. Suc6 8)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Ik heb weer fff het een ander uitgeprobeerd. En het valt mij op als ik de Cdrom's brand als VCD dat tie wel goed afspeelt. Dus het branden van SVCD gaat op een een of andere manier niet helemaal goed. De files die ik gedownload heb zijn gewoon MPEG1 files. Die kan die dus niet zomaar omzetten naar SVCD. Eerst moeten ze gedecodeerd worden, dit heb ik dus ook met Nero geprobeerd. En dat lukte wel. Maar als je ze eenmaal gebrand heb en speelt ze af in home cinema set is het weer kaaloote. En om terug te komen op PAL en NTSC. Ik heb op een site op internet gelezen dat de resolutie van een VCD gebrand met PAL hoger is. Zie deze site: http://www.vcdhelp.com/svcd.htm Dus dan is PAL toch beter dan NTSC? Of hoe zit dat dan precies? En op welke dingen moet ik allemaal letten (behalve dat ik MPEG2s moet hebben) als ik SVCD's ga branden? En als het niet lukt om met Nero MPEGs goed te decoderen naar MPEG2s, weet iemand dan een leuk progje waarmee ik dit kan doen? Alvast bedankt, Roy
Link naar reactie
pal-vcd=25 fps met 352x288 ntsc-vcd=29.97 fps met 352x240 De resolutie van een pal vcd is dus wel hoger maar de famerate is weer lager,uiteindelijk is het kwalitatief gezien dus lood om oud ijzer Wil je goede kwaliteit en compatabilteit svcd maken dan is er eigenlijk maar 1 goede optie en dat is TMPGenc, deze heeft een wizzard met templates voor het maken van svcd en vcd, kies de CBR-svcd template en codeer je avi naar mpeg2, de file die je nu hebt is absoluut svcd compatibel http://www.tmpgenc.net/e_main.html
Link naar reactie
idd, TMPGenc voor goede kwaliteit MPGEG2, ik gebruik deze ook en niet die van Nero (ik ga die niet kopen tewrijl ik een gratis goede encoder heb) Weet je wel zeker dat je DVD speler wel SVCD aankan ? Ik bedoel officieel, moet in de handleiding staan. Check dat effe, als hij de SVCD niet ondersteund dan heeft het ook geen zin om het te proberen. noot : visueel (smaken verschillen) is er toch niet zon groot vershil tussen een VCD en SVCD. Je moet het zien als "mijn versterkere is beter want die gaat tot 80.000 Hz en die van jouw tot 40000, terwijl het gehoor maar tot max 20000 gaat :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...