Ga naar inhoud

Geforce 4 MX erin .... dag dag Geluid!


Aanbevolen berichten

Ik heb dus gister een Geforce 4 MX 440 gekocht , ik stop hem erin .. geen geluid meer! Als eerst denk ik .. het is fucked up gegaan met me drivers , dus ik format en install XP er opnieuw op. Nix , nog geen geluid. Ik dacht dus dat ik daarna iets heb beschadigt met het erin zetten van me video kaart , dus ik ben vanochtend naar computerland gegaan , heb een nieuwe geluidskaart gekocht , heb hem erin gezet , start PC , zet alles op SB Live! 5.1 , nog geen geluid! Alles staat open! Ik heb geprobeert van boxen te verwisselen , nog geen geluid. Nog een keer de drivers opnieuw geinstalleerd en nog niets , daarna tot overmaat van ramp me oude videokaart erin gezet om te kijken of ik dan wel geluid weer had .. maar nee hoor , doodse stilte. Weet iemand in gods naam wat er aan de hand is! Video kaart : Geforce 4 MX 440 Geluidskaart : 1: SB 128PCI , 2: SB Live! 5.1 Mobo : MS-6156 van MSI ga hier voor verdere specs : http://home.wanadoo.nl/daniele/mypc/Belarc%20Advisor%20Current%20Profile.htm Kan iemand mij AUB helpen!
Link naar reactie
[quote:00ebb0ea03="DNi"]Weet iemand in gods naam wat er aan de hand is! Video kaart : Geforce 4 MX 440 Geluidskaart : 1: SB 128PCI , 2: SB Live! 5.1 Mobo : MS-6156 van MSI [/quote:00ebb0ea03] Bedoel je dit moederbord? http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6156VA die een onboard sound Creative®ES1373 heeft. Samen met 2 geluidskaarten? Het beste kun je proberen het systeem te laten werken met slechts één geluidskaart: disble onboard sound. Plaats de SB Live in slot 3. Laat slot 1 en 2 vooralsnog leeg. En let op tijdens opstarten (eventueel met bootdisk) naar de getoonde PCI device listing. Hebben de videokaart en de SB Live wel een eigen interrupt? En hebben ze die eigen interrupt nog steeds als WinXP is opgestart? Werk het geluid dan wel? Zo ja voeg dan die SB 128PCI toe in slot 2 en controleer weer PCI device listing….. :)
Link naar reactie
[quote:e9c2910a0b="jolo"][quote:e9c2910a0b="DNi"]Weet iemand in gods naam wat er aan de hand is! Video kaart : Geforce 4 MX 440 Geluidskaart : 1: SB 128PCI , 2: SB Live! 5.1 Mobo : MS-6156 van MSI [/quote:e9c2910a0b] Bedoel je dit moederbord? http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6156VA die een onboard sound Creative®ES1373 heeft. Samen met 2 geluidskaarten? Het beste kun je proberen het systeem te laten werken met slechts één geluidskaart: disble onboard sound. Plaats de SB Live in slot 3. Laat slot 1 en 2 vooralsnog leeg. En let op tijdens opstarten (eventueel met bootdisk) naar de getoonde PCI device listing. Hebben de videokaart en de SB Live wel een eigen interrupt? En hebben ze die eigen interrupt nog steeds als WinXP is opgestart? Werk het geluid dan wel? Zo ja voeg dan die SB 128PCI toe in slot 2 en controleer weer PCI device listing….. :)[/quote:e9c2910a0b] Mij is altijd bij de drivers gezegt dat die onboard de PCI128 was , ja het was die board. Maar jouw manier met die slots bedoel je alleen als ik 2 PCI geluidskaarten heb right? Dat is dus niet het geval , in slot 2 zit me geluidskaart (onboard disabled) , en in 3 mijn netwerk kaart. Raad je me aan om het alsnog te proberen? De SB Live! staat alleen op IRQ5 dus dat is het probleem niet. Is het mogenlijk dat ik een onderdeel heb beschadigt bij het inzetten van me geforce (moest nogal duwen omdat hij niet goed paste) , dat het geluid (ook al via PCI) heeft disabled? Zo ja dan denk ik dat ik een nieuwe mobo moet kopen... :cry:
Link naar reactie
[quote:c687e364e0="DNi"] Is het mogenlijk dat ik een onderdeel heb beschadigt bij het inzetten van me geforce (moest nogal duwen omdat hij niet goed paste) , dat het geluid (ook al via PCI) heeft disabled? Zo ja dan denk ik dat ik een nieuwe mobo moet kopen... :cry:[/quote:c687e364e0] Boog het moederbord door bij het plaatsen van de videokaart? :( Als er geen interrupt conflikt is, hoeven de PCI kaarten niet te worden verwijderd. :) Op http://www.teresaudio.com/memtest86/ kun je het Memory test programma Memtest86 downloaden. Dit programma is eigenlijk bedoelt om het geheugen te testen. Het moederbord wordt met deze test mee getest. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...