Ga naar inhoud

kwaliteit DV-bandjes


Aanbevolen berichten

Het is niet helemaal onwaar dat de kwaliteit van DV banden achteruitgaat bij gewoon verschillende malen doorspoelen. Eerst en vooral, de banden geproduceerd tot een jaar terug én van bepaalde merken geven inderdaad problemen. Zelf heb ik de beste resultaten met Panasonic en TDK tapes. Het merk met de meeste problemen (rijzende son) kan ik hier spijtig genoeg niet noemen. Eddy 8)
Link naar reactie
Heb even vergeten uit te leggen waarom banden slijten bij het spoelen. Bij oudere (analoge) videorecorders, werd bij het spoelen steeds de band in de cassette geladen. Huidige toestellen, zowel digitaal als analoog, laten de band rond de koppentrommel geladen; zoals in play mode, wat resulteerd in extra wrijving op de tape. Sommige tapes verdragen dit beter dan andere. Eddy
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wat raar! Waarom hebben ze dat in hemelsnaam veranderd? Wat is het nut ervan om een tape rond de koppentrommel geladen te laten als je gaat spoelen?!?!? Ik heb zelf overigens nog geen verslechtering van m'n tapes gezien, maar ik heb geen idee hoe vaak ik ze heen en weer gespoelt heb. Ik heb (gelukkig) alleen TDK tapes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...