Ga naar inhoud

DVD's branden op CD Brander Ervaring?!?


Aanbevolen berichten

Misschien weet nog maar 1% van de mensen het, maar je kan DVD's branden op je CD brander. De hardware is in prinicipe het zelfde. Ik weet er zelf nog te weinig vanaf en vandaar deze oproep aan [color=red]MENSEN DIE ERVARING HEBBEN MET DVD'S BRANDEN OP EEN CD BRANDER.[/color] Ik heb gehoord dat dit alleen bij SCSI branders van Plextor werkt. Ik heb zelf een IDE brander van Plextor 24/10/40A. Weet iemand de software te vinden om m'n CD brander om te bouwen waardoor ik DVD's kan branden?!? Gr. Rob JK 8)
Link naar reactie
ik don't get dit :? [quote] Eigenlijk vraag ik mezelf nu af waarom ik reageer [/quote[ Ik sluit me hierbij aan :D [quote:0bf8cabd24] Ik heb gehoord dat dit alleen bij SCSI branders van Plextor werkt. Ik heb zelf een IDE brander van Plextor 24/10/40A. [/quote:0bf8cabd24] Wrom heb je dan software nodig??? het werkt bij jou niet volgens jezelf!!!
Link naar reactie
Je kan naar mijn idee geen DVD branden maar je kan wel MPEG2 formaat op cd zetten en dit afspelen met je DVD speler. Maar je hebt dan wel 4 of 5 cd's nodig. Ik heb me er nog niet echt mee bezig gehouden maar er wel iets over gehoord. Maar je cd writer ombouwen naar een DVD brander, nou dat lijkt mij echt wat te ver gezocht, maar mischien zou het kunnen. Als je wat meer weet plaats het dan even op dit forum wil je. grtz, jan
Link naar reactie
Het is eigenlijk geeneens de discussie waard maar goed: een dvd wordt met een andere golflengte licht beschreven als een cd, maw. de kleur van het licht waarmee een dvd wordt gebrand is anders als van een cd brander. Dus: zelfs met alle software updates,eeprom flashes,firmware updates enz enz in de wereld die er zouden kunnen zijn : een CD brander is fysiek gewoon niet in staat om een spoor in een dvd te branden laat staan met de regeldichtheid van een dvd die een factor 8x hoger licht dan die van een cd. DE kleur licht die er uit de laser komt van een cd brander is vast en niet te veranderen , uiteindelijk kan je het zien als een gekleurd (zeer nauwkeurig) lampje en de kleur licht die uit dat lampje komt is niet te wijzigen en daardoor zal je nooit met een cd brander een dvd kunnen branden. Ik weet niet welke lolbroek dit fabeltje de wereld in heeft gebracht maar het lijkt een beetje op het stukje wat destijds in tips-en-truuks stond over het afspelen van een dvd mbv. windows mediaplayer. Het stukje vermelde niet expliciet dat het ging om de combinatie van een dvd speler met windows mediaplayer. Doordat mensen gewoon niet goed lezen onstond al gauw de roddel dat je met een cd speler dvd's zou kunnen lezen, een vraag die hier maanden op dit forum telkens weer terug kwam, om moedeloos van te worden....... Dat zowel een cd als een dvd een glimmend rond schijfje zijn wil niet zeggen dat het hetzelfde is , zie het meer als een vinyl plaat en een cassete-tape. Wat jij wilt doen is een cassette beschrijven op een platenspeler, kan niet, punt uit. De hardware van een cd en dvd brander zijn NIET hetzelfde. Dus: het kan niet ,net zo goed als dat je geen dvd's kunt lezen met een cd speler. Maar als jij je plex cd brander wilt flashen tot een dvd brander, be my guest..... Meld je nog wel ff over een tijdje als het gelukt is hoe wij dat ook kunnen doen? :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...