Ga naar inhoud

Aansluiten externe speakers


Aanbevolen berichten

Hallo, Misschien een domme vraag, maar ik heb een laptop en wil daar een luidsprekerset op aan sluiten (Klipsch Promedia 2.1, nog aan te schaffen). Maar, op mijn laptop heb k alleen een uitgang voor een koptelefoon (minijack). Kan ie daar op ? Is dat de "normale" uitgang van een geluidskaart? of zit ik er naast. Thanx P de BB
Link naar reactie
Nou, bij een "normale" pc staan er boven de uitgangen van je geluidskaart iets: bijv microfooningang = mic, line in - line of er staat een tekeningetje boven. wat ik zou doen als ik jou was: ff naar je manual kijken of daar niets instaat over een geluidsuitgang... :wink: en met 11500 bedoelde ik kHz, dus de qualiteit. CD-qualiteit heeft 44100 kHz, stereo. Bij een hoofdtelefoonuitgang zal dat wel minder zijn...
Link naar reactie
[quote:506ff649fa="Mista Outlaw"] en met 11500 bedoelde ik kHz, dus de qualiteit. CD-qualiteit heeft 44100 kHz, stereo. Bij een hoofdtelefoonuitgang zal dat wel minder zijn...[/quote:506ff649fa] Je haalt hier twee dingen door elkaar: die 44100 kHz is de sample-frequentie van het [i:506ff649fa]digitale[/i:506ff649fa] signaal, de uitgang op de laptop is [i:506ff649fa]analoog[/i:506ff649fa]. Het verschil tussen een koptelefoonuitgang en een gewone uitgang is er misschien wel, maar daar weet ik het fijne niet van. In elk geval kan je je luidspeakersetje gewoon in de minijack steken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...