Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil digitale video opnemen op mijn computer en dan naar dvd converteren. Een videobandje is toch al gauw zo'n 6 of 7 gb. Nu hoorde ik dat je onder Win 98 maar tot 2 gb kan opnemen. Het schijnt dat er een programma is waarmee je meer kan opnemen op de computer. Weet iemand wat dit voor programma is en waar ik het kan kopen/downloaden? Gerda
Link naar reactie
Ik gebruik voor DVD's om te zetten naar de comuter eerst Smartripper (op pc zetten) en daarna met FlaskMpeg de bestanden omzetten. Ik denk dat jij alleen FlaskMpeg nodig zult hebben want er stond iets over videobanden maar ik weet niet zeker of je het zo kunt gebruiken zoals jij wil. Een andere mogelijk is om op http://www.computertotaal.nl te kijken bij de cursussen misschien staat daar wat bij. En anders op http://www.download.com daar kun je in verschillende catagorieen zoeken naar programma's. Die hebben echt vanaales dus hier moet je wel wat vinden. Maar ik vind het raar dat Windown 98 niet met meer als 2 gig kan omgaan. Andersm oet je het gewoon uitproberen en dan merk je het wel
Link naar reactie
DE maximale file grootte onder FAT32 is 4 GB en voor avi's stopt het meestal al bij 2 GB. Een oplossing is w2000 of wXP met NTFS bestandsysteem installeren. Je hebt al w98 staan dus een dual-boot is een fluitje van een cent, gewoon onder w98 de w2k of xp cd erin en installeren met de optie "nieuwe installatie op 2e partitie, Als de installatie gedaan is kan je 1 van je volgende partities omzetten naar NTFS (rechtsklikken op de partitie in verkenner en kies: formateren) Je hebt dus minimaal 2 partities nodig, beter is 3 ; 1 voor w98, 1 voor W2K/XP en 1 voor de videodata die in NTFS is geformateerd. Een andere optie is om te capturen met Virtualdub , deze heeft de mogelijkheid om te capturen in "segmenten" van 2 GB. Het is een automatisch mechanisme wat bij het naderen van de 2 GB automatisch een nieuwe avi aanmaakt en daarme verder gaat zodra de 1e avi 2 GB groot is. Je krijgt dan dus allemaal avi's van 2 GB groot die naadloos op elkaar aansluiten. Je kan daarna in een bewerkingsprog zoals bv Adobe Premiere de avi's op de tijdlijn aan elkaar monteren en saven tot een dvd-compliant mpeg2 file mbv. bv de ligos LSX encoder. Het maken van een dualboot is miz. minder werk en je hebt dan het voordeel van 1 grote avi die je niet meer aan elkaar hoeft te plakken, je kan zo iedere encoder gebruiken voor het omzetten naar dvd-mpeg2. http://www186.pair.com/vdub/index.html (freeware) [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-05-09 16:45 ]
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Als het pgm van Henny niet niet 100 procent voldoet of je wilt vergelijken dan kan je Virtualdub gebruiken. Je kan dan opgeven dat je segmented AVI's wil hebben, hoe groot die mogen worden (<2GB) en je kan meerdere diskdrive's opgeven waar ie ze kwijt moet. Zodra je klaar bent met capturen dan open je weer met virtualdub de avi en kies je voor compressie en dan wordt je AVI plotseling "klein"en handelbaar. Suc6 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...