Ga naar inhoud

Waar kan ik de Codecs vinden ?


Aanbevolen berichten

Hoi, Heeft iemand een paar URL's voor een paar goede MP3 codecs om geluid van een film er goed op te zetten. Flask MPEG die accepteert mijn huidige Codec MP3 Layer niet. Ziet 'm wel en is aan te vinken maar bewaart de instelling niet. P.S. en 39 K/bits.. Vond ik ook vreemd. Het was die ene van LAME... Zijn er nog meer mogelijkheden ? Misschien ook wat uitleg over codecs, want veel snap ik er nog niet van. Groet, Aswin
Link naar reactie
Een paar mp3 codec's....... Er zijn er op dit moment 2..... Radium mp3 V1.263 welke een gehackte(dus illegale) versie is van IIS-Fraunhofer's mp3, overigens wordt deze codec behoorlijk bejaard en is de kwaliteit wel goed doch achterhaald, er is ondertussen veel beter. En Lame welke legaal is maar wel enkele bugs heeft, vooral de codec zelf heeft wat problemen of jouw probleem er 1 van is weet ik niet. Andere mogelijkheid die je altijd nog hebt is om de audio-wav mbv. virtualdub te saven en deze met een losse mp3 encoder zoals bv. Musicmatch naar mp3 te coderen, vervolgens open je de avi weer in virtualdub en laad de mp3 erbij en saved het geheel. Musicmatc is gebaseerd op de fraunhofer mp3 techniek en vanuit kwaliteits oogpunt is dit nog altijd de beste manier om mp3 te maken voor bij je divx-avi. Lame is zo'n beetje het beste mp3 open source project wat er is maar zelfs de makers ervan geven toe dat Fraunhofer's mp3 techniek ongeevenaard is. Maak bij deze methode niet de fout om de mp3 te maken in VBR, AVI's kunnen geen VBR audio bevatten en als ze het wel doen dan is de compatabiliteit meestal problematisch, zo'n avi kan het op de ene pc goed doen en op de andere pc verdommen om af te spelen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-05-04 02:39 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...