Ga naar inhoud

divx omzetten naar vcd


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Ik converteer regelmatig DivX naar VCD met TMpegEnc, maar ik heb ze nog nooit eerst omgezet naar 'gewone' avi. Rechtreeks van DivX naar VCD gaat prima. Heel soms wil hij het audiogedeelte niet uit de DivX halen, en in dat geval haal ik eerst zelfd de audio uit de film met Virtual Dub (save as WAV). Dit alles gaat overigens VEEL sneller dan gelijk met Nero naar VCD converteren.
Link naar reactie
:wink: Een divx omzetten naar VCD of SVCD is niet moeilijk hoor. Kijk o.a. [url=http://users.pandora.be/sectie/]hier[/url] maar eens voor een stap voor stap uitleg (Nederlandstalig!) Het is wel beter voor de kwaliteit als je rechtstreeks van DVD naar (S)VCD zou gaan, maar dan moet je natuurlijk wel de DVD hebben... succes
Link naar reactie
[quote:7faacf2c91="Henny"]Ik converteer regelmatig DivX naar VCD met TMpegEnc, maar ik heb ze nog nooit eerst omgezet naar 'gewone' avi. Rechtreeks van DivX naar VCD gaat prima. Heel soms wil hij het audiogedeelte niet uit de DivX halen, en in dat geval haal ik eerst zelfd de audio uit de film met Virtual Dub (save as WAV). Dit alles gaat overigens VEEL sneller dan gelijk met Nero naar VCD converteren.[/quote:7faacf2c91] Wat doe als je de twee weer wil samenvoegen: "het wav-fileke en vcd"?
Link naar reactie
Wat Henny bedoelt is dit: - je hebt een AVI (divx veronderstel ik) met video en geluid. - je haalt het geluid uit die AVI met Virtualdub of Nandub en je bewaart het als een wav-file (opgelet: ongeveer 10MB/minuut film!) - in TMPGenc selecteer je de AVI en WAV en laat hem converteren naar MPG En deze methode is inderdaad beter (betrouwbaarder) en sneller dan met Nero.
Link naar reactie
[quote:107d9cfde4="Sectie.B"]Wat Henny bedoelt is dit: - je hebt een AVI (divx veronderstel ik) met video en geluid. - je haalt het geluid uit die AVI met Virtualdub of Nandub en je bewaart het als een wav-file (opgelet: ongeveer 10MB/minuut film!) - in TMPGenc selecteer je de AVI en WAV en laat hem converteren naar MPG En deze methode is inderdaad beter (betrouwbaarder) en sneller dan met Nero.[/quote:107d9cfde4] Deze werkwijze gaat prima als alles op 1 CD past, maar als ik het 2e deel ga decoderen dan klopt het geluid totaal niet meer met het beeld. :cry: Hoe kan ik ervoor zorgen dat het geluid weer synchroon loopt in het 2e deel ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...