Ga naar inhoud

aanscaf geluidskaart, help !


Aanbevolen berichten

Ik was dus enige tijd van plan om de Teratec dmx 6fire (niet xfire) te kopen. Maar nu kom ik steeds meer tegen over panne met dit kaartje. Omdat ik veel met audio doe en semi-muziekant ben, dacht ik dat het maar tijd werd mezelf es te gaan verwennen. Al die tijd nam ik genoegen met goedkope kaartjes als de SB128oem. De specs van de 6fire zien er wel goed genoeg uit voor mij. Maar heb geen zin in aaschaf-bues De Audigy vind ik minder op bepaalde punten en hij is duurder dacht ik. Dus dat is geen tweede optie voor mij. Ik heb trouwens niet veel meer op met Creative. Zijn er mensen die dit kaartje (de terratec 6fire, niet xfire) hebben en ook -goede- ervaringen hebben ? Of zou het komen doordat ik op forums neus, waar (logischerwijs) veel over panne wordt gepraat en ik logischerwijs alleen maar over panne lees..? Ik ben nogal bang en weet niet wat te doen, dan maar een maand of 3 afwachten tot alle problemen verholpen zijn ? Gaarne wat advies, want de aanschafprijs liegt er voor mijn spaarcentjes niet om. Groet AuMH. [ Dit bericht is bewerkt door: Aht uh Mi Hed op 2002-04-29 00:52 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Aht uh Mi Hed op 2002-04-29 00:57 ]
Link naar reactie
Je zit op een comp forum en dus zul je inderdaad alleen maar narigheid lezen...... Het schijnt wel een goede kaart te zijn met in ieder geval betere audio kwaliteit dan een SB, dat de software slecht zou zijn is een mogelijkheid maar slechter als van een SB?----> dat kan bijna niet.... :grin: Evengoed: een paar maandjes wachten kan nooit kwaad: je hebt dan meestal een nieuwere hardware versie,software versie,drivers en meestal een lagere prijs.....
Link naar reactie
Ik ken inderdaad niemand persoonlijk maar heb meerdere malen reacties gelezen van mensen die tevreden waren. Ook de diverse tests in bladen en op harware sites laten niets dan lof horen, Overigens: ik weet dat je niet veel op hebt met SB maar toch: er is sinds kort(?) ook een SB extigy, een soundkaart met ook 24 bits/96 khz sampling , breakout box voor op tafel enz enz. Ik heb geen idee wat het ding kost maar heb hem gezien en gehoord in een winkel en ik moet zeggen dat het niet verkeerd klonk (over een sennheiser-reference koptelefoon)
Link naar reactie
hoi..... heb zelf de 6fire en ben daar zeker tevreden mee, doe zelf veel met muziek en wordt daaarbij niet teleurgesteld. Voorheen zat r n creative pc128 kaart, voleed in het begin voor het maken van opnames die van tape kwamen. Onder win XP is het n waardeloze kaart o.a. mede hierdoor ben ik overgestapt. Wat ik zo links en rechts heb begrepen is dat de hoeveelheid software die ze erbij stoppen in vergelijking met kaaten van creative, hercules etc etc wat aan de mager kant is. Op de cd staat veelal demosoftware. Tis wel vreemd dat er geen standaard wavetable op zit en dat je hiervoor n extra module moet kopen. Bij het gebruik van de kaart voor het afspelen van dvd's..... toppertje, zeker als je dit ic.m. powerdvd 4 doet. Spelen van spelletjes is echter n kompleet ander verhaal, onder win XP heb ik allleen de beschikking van de voor luidsprekers, met sensura 3d kun je welliswaar 4 of 5 speakers aan sturen waar dat haalt het toch echt niet. Kweet niet hoe dit onde win ME of 98 gaat. eventuele alternatieven zijn kaarten van m-audio, audiotrak maya of de ews88 mt. Met deze kaarten ga je echt richting de professionele kaarten. koop voor de gein maar is is n stel audiobladen bijvb interface. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...